سرخط خبرهاسیاسی

«آناتولی»: پ.ک.ک. درباره کشته شدن دو مقام بلندپایه خود پنهان کاری می کند

گزارش های امنیتی ترکیه نشان می دهد که حزب کارگران برای آنکه خبر کشته شدن این دو مقام فاش نشود هنوز کسی را جانشین آنها نکرده است.

میدل ایست نیوز: خبرگزاری آناتولی وابسته به ترکیه خبر داد که حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک.) درباره کشته شدن دو تن از مقامات بلندپایه اش پنهان کاری می کند.

براساس این گزارش، منابع امنیتی به این خبرگزاری گفته اند که در پی عملیات امنیتی برون مرزی دستگاه اطلاعات ترکیه «اورهان اوراک»، مسئول ولایت وان در حزب کارگران کردستان، و «جمهور کارومان»، مسئول میدانی حزب کشته شده اند.

این گزارش افزوده که حزب کارگران جانشینانی برای این دو مقام بلندپایه تعیین نکرده و این وضعیت باعث حالت بلاتکلیفی و وحشت شدید در میان نیروهای حزب کارگران شده است.

این خبرگزاری تأکید کرده که گزارش های امنیتی دستگاه اطلاعات ترکیه نشان می دهد که حزب کارگران برای آنکه خبر کشته شدن این دو مقام فاش نشود هنوز کسی را جانشین آنها نکرده است.

براساس این گزارش، این اقدامات دستگاه امنیت ترکیه باعث شده که نیروهای حزب کارگران حاضر به انتقال از سوریه و عراق به ترکیه نباشند یا در صورت انتقال خود را تسلیم نیروهای ترکیه کنند.

براساس آمارهای رسمی ترکیه از آغاز سال جاری میلادی تا کنون 234 نیروی حزب کارگران خود را تسلیم ترکیه کرده اند که بالاترین آمار در چهار سال گذشته بوده است.

برآوردهای وزارت کشور ترکیه نیز نشان می دهد که  شمار نیروهای این حزب در چهار سال اخیر 89 درصد کاهش یافته است ضمن اینکه شمار انضمام به این حزب نیز در چهار سال گذشته سیر نزولی داشته است.

ترکیه تأکید کرده که از سال 2016 تاکنون حزب کارگران 7 هزار و 901 نیروی خود را از دست داده که 3 هزار و 327 تن از آنها در درگیری با نیروهای ترکیه کشته شده و 2 هزار و 707 تن دستگیر و 1862 تن در درگیری ها تسلیم شده اند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا