خبر اولسیاسی

سفر وزیر خارجه عمان به عربستان و کویت پیش از برگزاری اجلاس سران شورای همکاری

رئیس دستگاه دیپلماسی عمان پیش از برگزاری اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری در عربستان، به ریاض و کویت سفر کرد.

میدل ایست نیوز: «بدر البوسعیدی»، وزیر امور خارجه عمان روز گذشته طی سفری به عربستان و کویت به بررسی مسائل منطقه ای و بین المللی علاوه بر روابط دوجانبه مشترک عمان با عربستان و کویت پرداخت.

این سفر در حالی انجام می شود که نزدیک به دو هفته تا برگزاری اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری باقی مانده است.

گفتنی است اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری که هر ساله در دسامبر برگزار می شد امسال به دلیل دستیابی به توافقی برای حل بحران شورای همکاری به ژانویه موکول شد.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) گزارش داد که «فیصل بن فرحان»، وزیر امور خارجه عربستان با همتای عمانی خود دیدار و درباره مسائل منطقه ای و بین المللی مشترک علاوه برای روابط دوجانبه و راه های تقویت آن گفت وگو کرد.

از طرفی دیگر خبرگزاری رسمی عمان نیز گفت که دو طرف در این دیدار بر عمق روابط مستحکم بین دو کشور و اهتمام مشترک برای تداوم همکاری و هماهنگی در زمینه های مختلف تاکید کردند.

پس از سفر وزیر امور خارجه عمان به عربستان و رایزنی با همتای عربستانی خود، وی عازم کویت شد و با «احمد ناصر المحمد الصباح»، وزیر امور خارجه کویت دیدار و درباره تقویت روابط بین دو کشور و تداوم همکاری ها در راستای منافع مشترک دو کشور رایزنی کرد.

به گزارش خبرگزاری عمان، وزرای خارجه عمان و کویت در این دیدار به تبادل نظر درباره برخی از مسائل دارای اهمیت مشترک پرداختند و بر اهمیت شورای همکاری و نقش آن در حمایت از ثبات و امنیت در منطقه تاکید کردند.

وزرای خارجه عمان و کویت بر سر برگزاری دوره آتی کمیته مشترک عمان و کویت در فصل اول سال آتی در مسقط به توافق رسیدند.

ریاض در 5 ژانویه 2021 میزبان اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری خواهد بود در حالی که پیش از این قرار بود این اجلاس در بحرین برگزار شود.

گفتنی است عربستان، امارات، مصر و بحرین در ژوئن 2017، به بهانه حمایت قطر از تروریسم و رابطه آن با ایران، این کشور را از زمین، دریا و هوا محاصره و با دوحه قطع ارتباط کردند.

منبع
الخلیج اونلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا