اقتصادیسرخط خبرها

صادرات 4500 تُن صیفی جات، نقطه آغاز افزایش مبادلات مالی عراق و عربستان

وزارت کشاورزی عراق با صادرات 4500 تُن محصولات کشاورزی شامل میوه و انواع صیفی جات به عربستان سعودی موافقت کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت کشاورزی عراق با صادرات 4500 تُن محصولات کشاورزی شامل میوه و انواع صیفی جات به عربستان سعودی موافقت کرد.

«حمید النایف»، سخنگوی رسمی وزارت کشاورزی عراق، با انتشار بیانیه ای رسمی تأکید کرد که این وزارتخانه با صادرات 4500 تُن محصولات کشاورزی شامل گوجه فرنگی، فلفل، بادمجان، خیار، پیاز از طریق شرکت های خصوصی و از گذرگاه مرزی عرعر موافقت کرده است.

این وزارتخانه افزوده که به تلاش خود برای افزایش تولید محصولات کشاورزی و افزایش صادرات این محصولات ادامه می دهد.

پیش از این رسانه ها به نقل از منابع آگاه خبر داده بودند که با وجود بازگشایی گذرگاه مرزی عرعر میان عراق و عربستان حجم مبادلات از این گذرگاه مرزی بسیار پایین است.

به گفته این منابع علت این موضوع پایین بودن مبادلات تجاری میان عراق و عربستان است و صادرات این حجم از مواد کشاورزی می تواند نقطه آغازی بر افزایش مبادلات تجاری عراق و عربستان باشد.

گذرگاه مرزی عرعر میان عراق و عربستان در 18 نوامبر گذشته افتتاح شد.

عمر الوائلی، رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق در مراسم افتتاح این گذرگاه مرزی تأکید کرد که گذرگاه مرزی عراق و عربستان برای تبادل تجاری و تردد مسافران خواهد بود.

الوائلی تاکید کرد که این گذرگاه منبع مهم برای عراق خواهد بود و حجم مبادلات تجاری دو کشور را افزایش خواهد داد.

وی گفت این گذرگاه مرزی برای تردد مسافران و مبادله تجاری راه‌اندازی می‌شود و در طول سال فعال خواهد بود و تاکید کرد که بر اساس توافقاتی کانتینرهای دو کشور وارد خاک یکدیگر نخواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا