خبر اولسیاسی

طرح جدید دولت عراق برای مقابله با حملات راکتی به منطقه الخضراء

دولت عراق، طرح جدید امنیتی شامل حضور گسترده نیروهای امنیتی و ایجاد ایست و بازرسی، برای مقابله با حملات راکتی به منطقه الخضراء آغاز کرده است.

میدل ایست نیوز: نیروهای امنیتی عراق از شب گذشته، طرح جدیدی را با حضور گسترده در برخی از مناطق بغداد برای جلوگیری از هرگونه حملات راکتی جدید به منطقه الخضراء آغاز کردند.

این طرح که با حضور نیروهای ارتش، پلیس و سرویس امنیت ملی عراق برگزار می شود با توجه به نگرانی عراق از احتمال پاسخ نظامی امریکا در صورت حمله راکتی جدید یا بازگشت به تصمیم تعلیق فعالیت های سفارت امریکا در بغداد آغاز شده است.

این طرح در حالی آغاز می شود که شب یکشنبه برخی از قانون شکنان در حمله ای راکتی، منطقه الخضراء و سفارت امریکا در بغداد را هدف قرار دادند و خسارت های فراوانی به اموال عمومی و خصوصی ساکنان این منطقه وارد کردند.

یک مسئول امنیتی بلند پایه در عراق گفت که حضور امنیتی جدید نیروهای عراقی بیشتر در مناطقی که شاهد حملات راکتی بوده متمرکز شده است.

وی در گفت وگویی با العربی الجدید گفت: یگان هایی از نیروهای امنیتی در برخی از مناطق بغداد مستقر شدند علاوه بر اینکه ایست بازرسی های جدیدی نیز ایجاد شد و همچنین شماره تلفنی برای شهروندان ارسال شد تا در صورت ملاحظه هرگونه تحرکات مشکوک در نزدیکی منازلشان با آن تماس بگیرند.

وی اشاره کرد که تحقیقات در خصوص 4 فرد مشکوک که از اعضای یکی از گروه های مسلح در عراق هستند ادامه دارد و نمایندگانی از الحشد الشعبی نیز در این تحقیقات حضور دارند.

پیش از این ستاد عملیات مشترک عراق تاکید کرده بود که اقدامات چشمگیری برای توقف حملات به تاسیسات حیاتی و هیئت های دیپلماتیک در عراق اتخاذ می کند.

سرلشکر «تحسین الخفاجی»، سخنگوی فرماندهی ستاد عملیات مشترک در گفت وگویی با خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفته بود که این ستاد اقدامات چشمگیری برای توقف حملات به تاسیسات و اهداف حیاتی در کشور از جمله سفارت ها وهیئت های دیپلماتیک از طریق تشدید تلاش های اطلاعاتی و امنیتی اتخاذ می کند و این اقدامات نتایج آشکار و قابل مشاهده ای طی روزهای آتی خواهد داشت.

وی افزوده بود: ستاد عملیات مشترک و دستگاه های امنیتی عراق به دستور فرمانده کل نیروهای مسلح عراق به فشار علیه گروه های قانون گریزی که از سلاح بی ضابطه استفاده و امنیت و حاکمیت کشور را تهدید می کنند ادامه می دهد.

الخفاجی بیان کرده بود که ستاد عملیات مشترک عراق اجازه نخواهد داد تهدیدی برای امنیت جامعه و یا تصویری نادرست و منفی از عراق در نگاه جامعه بین المللی وجود داشته باشد.

سرلشکر «یحیی رسول»، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق نیز پیشتر و پس از حمله راکتی به منطقه الخضراء گفته بود: «اعمال جنایت کارانه این چنینی، شهروندان غیرنظامی و امنیت آنها را هدف قرار می دهد و موجب تضعیف اقتدار کشور و بی ثباتی امنیتی می شود همانطوری که این حمله پیامی منفی به جهان می رساند اما ما اجازه آسیب به امنیت هیئت های دیپلماتیک در بغداد و تهدید آنها را نمی دهیم و به حفاظت از آنها پایبندیم.»

«مصطفی الکاظمی»، نخست وزیری عراق شب گذشته اعلام کرد که شماری از افراد مظنون به دست داشتن در حمله راکتی شب گذشته به منطقه الخضراء دستگیر شدند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا