اجتماعیسرخط خبرها

حضور نزدیک به 40 هزار خانواده آواره در اردوگاه های اقلیم کردستان عراق

وزارت مهاجرت و امور مهاجران عراق، شمار خانواده های آواره که در اردوگاه های اقلیم کردستان به سر می برند را نزدیک به 40 هزار خانواده اعلام کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت مهاجرت و امور مهاجران عراق اعلام کرد که نزدیک به 4 هزار خانواده آواره در اقلیم کردستان عراق از استان های نینوا، صلاح الدین، دیالی و شهر سنجار علاوه بر 24 هزار و 500 آواره سوری که از کمک های غذایی و بهداشتی برخوردارند، زندگی می کنند.

«علیا حسین البزاز»، مدیر بخش استان های اقلیم کردستان در اداره شعب وزارت مهاجرت و امور مهاجران عراق در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: 39 هزار و 500 خانواده آواره در اقلیم کردستان زندگی می کنند که 29 هزار خانواده در دهوک در 16 اردوگاه، 8 هزار خانواده در اربیل در 6 اردوگاه حضور دارند.

وی افزود: 2 هزار و 500 خانواده دیگر نیز در 4 اردوگاه در سلیمانیه زندگی می کنند و همه این خانواده های آواره از اهالی استان های نینوا، صلاح الدین، دیالی و شهر سنجار هستند.

علیا البزاز درباره خانواده آواره سوری نیز توضیح داد که 15 هزار آواره سوری در 5 اردوگاه در دهوک و 7 هزار آواره در 4 اردوگاه در اربیل و 2 هزار و 500 آواره دیگر در یکی از اردوگاه های استان سلیمانیه زندگی می کنند.

وی اشاره کرد که نظارت بر این اردوگاه ها با هماهنگی مرکز مشترک هماهنگی بحران در وزارت کشور و شعبات آن در استانها و پیگیری کلیه امور اردوگاه ها از جمله نیازهای مهم مانند برق، آب، سوخت، کمک های غذایی، ثبت نام و سازماندهی آوارگان در اردوگاه ها انجام می شود.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا