اقتصادیخبر اول

درخواست بغداد برای مذاکره با ایران در خصوص کاهش صادرات گاز به عراق

سخنگوی وزارت برق عراق در پی کاهش واردات گاز ایران به عراق، خواستار تشکیل هیئتی برای مذاکره با ایران و تعویق مطالبات مالی ایران شد.

میدل ایست نیوز: «احمد موسی»، سخنگوی وزارت برق عراق امروز چهارشنبه از دولت عراق خواست تا هیئتی بلند پایه برای مذاکره با ایران در خصوص به تعویق انداختن مطالبات مالی خود برای احیای جریان گاز به نیروگاه های تولید برق تشکیل دهد.

این درخواست در حالی مطرح می شود که بغداد و برخی از استان های دیگر طی ماه های اخیر شاهد کاهش ساعت های دسترسی به برق در پی کاهش واردات گاز از ایران بوده اند.

سخنگوی وزارت برق عراق گفت که این وزارت به تعمیر و نگهداری دوره ای برای آماده سازی واحدهای جدید تولید برق برای خدمات دهی اقدام می کند اما نیاز به گاز ایران همچنان ضروریست.

وی افزود که تاکنون مشکلی پیش نیامده است اما دولت باید هیئتی برای مذاکره با ایران در خصوص احیای جریان گاز و ورود آن به نیروگاه های تولید برق در عراق تشکیل دهد چرا که در غیر این صورت عراق با مشکلی بزرگ و وضعیتی خطرناک مواجه خواهد شد.

موسی اشاره کرد که تکمیل پرونده انرژی در عراق به صورتی که شهروندان عراق از آن راضی باشند بدون استفاده از گاز ایران امکان پذیر نیست.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا