خبر اولسیاسی

قوت گرفتن احتمال انتقال سفارت امریکا به خارج از بغداد پس از حملات راکتی اخیر

امریکا پس از حملات راکتی اخیر به منطقه الخضراء در حال بررسی موضوع انتقال سفارت خود به خارج از بغداد است.

میدل ایست نیوز: سایت «اکسیوس» در مطلبی به نقل از دو منبع مطلع مدعی شد که امریکا پس از حملات راکتی روز یکشنبه به منطقه الخضراء در حال بررسی موضوع انتقال سفارت خود به خارج از بغداد است.

این سایت اعلام کرد که این گام امریکا می تواند از میان چند گزینه مورد بررسی، مقدمه ای برای پاسخ به حملات راکتی به منطقه الخضراء باشد.

به گفته این سایت در صورتی که سفارت امریکا در بغداد بسته شود، «ماتیو تولر»، سفیر امریکا در بغداد در اربیل در اقلیم کردستان عراق یا پایگاه هوایی الاسد در غرب عراق مستقر خواهد شد.

پیش از این و در بامداد امروز «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور امریکا با انتشار توئیتی نوشت: «سفارتخانه ما در بغداد روز یکشنبه مورد اصابت چندین راکت قرار گرفت. سه راکت عمل نکردند. حدس بزنید از کجا آمده بودند: ایران. اکنون ما زمزمه‌هایی از حملات بیشتر علیه آمریکایی‌ها در عراق می‌شنویم».

او افزود: «توصیه ایمنی دوستانه به ایران: اگر یک آمریکایی کشته شود، من ایران را مسئول آن می‌دانم. مراقب باشید».

همزمان جنرال «کنت مکنزی»، فرمانده ستاد مرکزی امریکا در خاورمیانه (سنتکام) در مصاحبه با «وال استریت جورنال» گفت که حمله اخیر بزرگ‌ترین حمله به منطقه خضراء از سال 2010 بوده و افزود که در آن 21 راکت شلیک شده است.

همزمان با این تحولات، «رویترز» به نقل از منابع آگاه، خبر داد که نشست سران امنیت ملی امریکا برای بررسی مجموعه‌ای از پیشنهادها برای جلوگیری از حمله به نظامیان و دیپلمات‌های امریکایی در عراق برگزار شده است.

منبع
الحرة

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا