خبر اولسیاسی

صندوق بین المللی پول: دولت عراق اصلاحات اقتصادی مهمی را آغاز کرده است

رئیس دفتر صندوق بین‌المللی پول در عراق تأکید کرد که برای حفظ ثبات اقتصادی عراق لازم است که بازنگری اساسی در سیاست‌های اقتصادی کشور انجام شود.

میدل ایست نیوز: رئیس دفتر صندوق بین‌المللی پول در عراق با انتشار بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصویب لایحه بودجه 2021 عراق در هیئت دولت تأکید کرد که صندوق بین‌المللی پول آماده کمک به عراق در اجرای اصلاحات اقتصادی است.

«توکر مرزایف»، رئیس دفتر صندوق بین‌المللی پول در عراق، در این بیانیه که امروز (جمعه، 25 دسامبر) منتشر شده با اشاره به مشکلات ناشی از شیوع کرونا و کاهش قیمت جهانی نفت تأکید کرد که این مشکلات نقطه‌ضعف‌های اقتصاد عراق را پررنگ کرده و افزود که برای حفظ ثبات اقتصادی عراق لازم است که بازنگری اساسی در سیاست‌های اقتصادی کشور انجام شود.

در این بیانیه از لایحه بودجه 2021 عراق که اخیرا به تصویب هیئت دولت عراق رسیده استقبال و تأکید شده که این لایحه در راستای اجرای اصلاحات اقتصادی در عراق است و افزوده شده که این اصلاحات ازجمله کاهش ارزش دینار دربرابر ارز خارجی هرچند دشوار اما اقدامی بسیار مهم برای کمک به مهار نابه‌سامانی‌های بزرگ در ترازهای مالی عراق و تضمین ثبات اقتصادی است.

این بیانیه افزوده که افزایش کمک‌های نقدی به اقشار کم‌درآمد و افزایش هزینه‌های مربوط به بخش بهداشت که در لایحه بودجه پیش‌بینی شده نیز اقدامی ضروری است.

در این بیانیه همچنین تأکید شده که این اصلاحات باید گسترده‌تر شود و به اصلاحات ساختاری عمیق‌تری بینجامد تا استحکام اقتصادی در عراق ایجاد شود و سنگ‌بنای رشد اقتصادی واقعی ناشی از افزایش فرصت‌های شغلی و بزرگ‌ شدن طبقه متوسط را بنهد.

صندوق بین‌‌المللی پول تأکید کرده که آماده کمک به عراق در اجرای اصلاحات اقتصادی است.

هفته گذشته بانک مرکزی عراق طی اقدامی که بحث‌های بسیاری در پی داشت قیمت دلار را از 1190 دینار به 1450 دینار افزایش داد.

منبع
IQnews

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا