خبر اولسیاسی

فوری/ تجمع مسلحانه عصائب اهل الحق در برابر سازمان اطلاعات عراق

گروهی از افراد وابسته به عصائب اهل الحق به صورت مسلح دربرابر دفتر سازمان اطلاعات عراق تجمع کرده و خواستار آزادی یکی از اعضای خود شده اند.

میدل ایست نیوز: رسانه های عراقی از بالا گرفتن تنش ازجانب گروه عصائب اهل الحق به ریاست قیس الخزعلی در عراق خبر می دهند.

گروهی از افراد وابسته به این گروه عراقی به صورت مسلح دربرابر دفتر سازمان اطلاعات عراق تجمع کرده و خواستار آزادی یکی از اعضای خود شده اند.

گفته می شود مطالبه آنان آزادی یک عضو شاخص عصائب و مسئول بخش راکتی آن است که روز سه شنبه، یک روز پس از حمله راکتی به سفارت امریکا در بغداد دستگیر شده است.

منابع همچنین خبر داده اند که «قاسم الاعرجی»، مشاور امنیت ملی عراق، که خود از نیروهای بلندپایه الحشد الشعبی است جهت آرام کردن اوضاع وارد مذاکره با این افراد شده است.

همزمان منابع خبری از حضور گسترده نیروهای نظامی عراق در بغداد خبر می دهند.

دقایقی پس از این پوشش این گزارش ها در رسانه های عراقی، برخی رسانه ها به نقل از منابع آگاه در سازمان الحشد الشعبی خبر دادند که قاسم الاعرجی با تعهد مکتوب توانسته اعضای عصائب اهل الحق را به متفرق شدن متقاعد کند و مسئله رو به اتمام است.

امروز «محمد رضا» رئیس کمیسیون امنیت مجلس عراق تأکید کرد که دو هنگ نیروهای ویژه عراق برای برخورد با قانون شکنان و تأمین امنیت بغداد وارد این شهر شده است.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق نیز با انتشار توئیتی تأکید کرد که  «امنیت عراق امانتی بر گردن ماست، تن به ماجراجویی یا اجتهادات شخصی نمی‌دهیم» و افزود که در این مدت بدون سروصدا و در سکوت برای بازیابی اعتماد ملت و دستگاه‌های امنیتی و نظامی به حکومت تلاش کرده است.

او گفت که ماجراجویی‌های قانون‌شکنان این اعتماد را متزلزل کرده بود.

الکاظمی تأکید کرد که خواستار آرامش برای جلوگیری از درگیر کردن کشور در ماجراجویی‌های پوچ تازه شده بود، اما «اگر لازم باشد آماده رویارویی سرنوشت ساز هستیم».

در ادامه این اخبار، کانال تلگرامی «السیاسة نیوز» به نقل از منابع آگاه درباره جزئیات توافق عصائب با مشاور امنیت ملی عراق خبر داد که عصائب 48 ساعت برای آزادی فرد بازداشت شده مهلت تعیین کرده‌اند.

این منابع افزوده‌اند که نخست‌وزیر عراق تأکید کرده که پیش از پایان تحقیقات و صدور حکم بازپرس پرونده حاضر نیست این فرد را آزاد کند.

ساعاتی پیش رسانه‌های عراقی تصویری از حضور «مصطفی الکاظمی»، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، در جمع نیروهای امنیتی که به‌صورت گسترده در بغداد حاضر شده‌اند منتشر کردند.

براساس گزارش‌ها عصائب تهدید کرده که دولت باید هرچه سریع‌تر فرد بازداشت‌شده‌شان را آزاد کند.
«عبدالوهاب الساعدی»، رئیس دستگاه مبارزه با تروریسم عراق، نیز تأکید کرد که نیروهای متبوع وی آماده دفاع از عراق و ملتش و منتظر دستور فرمانده کل نیروهای مسلح هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا