سرخط خبرهاسیاسی

جلسه مقدماتی وزرای امور خارجه کشورهای عضو شورای همکاری پیش از اجلاس سران

جلسه مقدماتی وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری از طریق ویدئو کنفرانس به ریاست بحرین برگزار شد.

میدل ایست نیوز: وزرای امور خارجه کشورهای عضو شورای همکاری امروز یکشنبه جلسه ای مقدماتی برای آماده سازی چهل و یکمین اجلاس سران شورای همکاری که 5 ژانویه در عربستان برگزار خواهد شد، برگزار کردند.

این جلسه در حالی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد که احتمال می رود بحران شورای همکاری که از سال 2017 تاکنون ادامه دارد، حل و اختلافات میان کشورهای عضو آن رفع شود.

این جلسه به ریاست بحرین که ریاست چهل و یکمین دوره از اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری را نیز برعهده دارد برگزار شد و حاضران به بررسی دستور کار اجلاس پرداختند.

پیش از این «سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه عربستان، دبیرکل شورای همکاری را مکلف به دعوت سران کشورهای عضو شورای همکاری برای حضور در اجلاس کرد؛ اجلاسی که انتظار می رود زمینه ای برای حل بحران شورای همکاری باشد.

عربستان، امارات، بحرین و مصر در ژوئن 2017، در پی متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم، روابط خود را با دوحه قطع کرده و آن را از زمین، هوا و دریا محاصره کردند.

پیشتر قرار بود چهل و یکمین اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری در بحرین برگزار شود.

اخیرا تحرکات و اقداماتی با میانجیگری کویت و امریکا برای حل بحران شورای همکاری صورت گرفت اما از سویی دیگر تنش ها بین قطر و بحرین با اقدام قطر در توقیف قایق های بحرینی و نقض حریم قطر توسط جنگنده های بحرینی بالا گرفته است.

منبع
الخلیج اونلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا