خبر اولسیاسی

عصائب اهل حق: فرد بازداشت شده زیر شکنجه اعتراف کرده فرمانده موشکی عصائب است/حمله به سفارت امریکا را محکوم می‌کنیم

عصائب اهل حق عراق با محکوم کردن حمله راکتی به سفارت امریکا در منطقه الخضراء بغداد اظهار داشت فرد بازداشت شده زیر شکنجه اعتراف کرده است که فرمانده موشکی این گروه در حمله به الخضراء بوده است.

میدل ایست نیوز: پس از آنکه منابع خبری عصائب اهل حق را متهم به دست داشتن در حمله راکتی به سفارت امریکا در منطقه الخضراء بغداد کردند، گفتمان این گروه با محکوم کردن این حملات، با تغییری ملموس همراه بوده است.

در همین رابطه، «محمود ربیعی»، سخنگوی عصائب اهل حق عراق هر گونه تعرض به هیات‌های دیپلماتیک را محکوم کرد و در مصاحبه‌ای تلویزیونی تاکید کرد که این گروه نسبت به نقش سفارت امریکا در بغداد دیدگاه مثبتی ندارد اما حفاظت از سفارت این کشور در عراق به عنوان هیاتی دیپلماتیک برعهده عراق است و هرگونه تعرض بدان، تعرض به حاکمیت عراق است.

الربیعی با بیان اینکه هیچ دلیلی وجود ندارد که ثابت کند عصائب اهل حق در حمله راکتی به سفارت امریکا دست داشته است، اظهار داشت: نمی‌توان بغداد را به دست گروه‌های راکت‌پران رها کرد.

سخنگوی عصائب اهل حق در ادامه به مسئول امنیتی گردان‌های حزب‌الله عراق تاخت و از وی بابت تهدید «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق انتقاد کرد و گفت: این تهدیدات موجب متنشج‌تر شدن اوضاع می‌شود، هیچ یک از ما ابوعلی العسکری (مسئول امنیتی گردان‌های حزب‌الله) را نمی‌شناسد و وی از شبکه‌‍‌های اجتماعی و واکنش‌های روی داده متاثر شده است و من در گروه مجازی‌ خاصی که با گردان‌های حزب‌الله داریم به این توئیت اعتراض کردم.

وی ادامه داد: علاوه بر اینکه هیچگونه بیانیه رسمی که نشان دهد عصائب در این حمله راکتی دست داشته است، وجود ندارد، ما حمله به هیات‌های دیپلماتیک را محکوم می‌کنیم و تعرض بدان را تعرض به حاکمیت عراق می دانیم.

الربیعی در پایان اظهار داشت: ما حامیان کشور هستیم و هیچ سخن تهدیدآمیزی از ما علیه دولت گفته نشده و شخصی که به تهمت جنایی بازداشت شده، بعد از مدتی روشن شد که وی منتسب به الحشد الشعبی است و می‌بایست وی به اداره امنیت الحشد الشعبی تحویل داده می شد چرا که تحویل وی به حشد، اقدامی قانونی و صحیح است اما وی در معرض شکنجه واقع شد تا بگوید من فرمانده موشکی عصائب در حمله به منطقه الخضرا هستم، ما اگر به الخضراء حمله می‌کردیم، علنا بدان تصریح می کردیم.

ابو علی العسکری، مسئول امنیتی گردان‌های حزب‌الله عراق در توئیتی که در بامداد یکشنبه (27 دسامبر) منتشر کرد نوشت: «منطقه امروز در حالتی ملتهب است و احتمال درگرفتن جنگ فراگیر در میان است و برای همین باید با خویشتنداری فرصت را از دشمن بگیریم و ما آغازگر جنگ نباشیم.»

او افزود: «احتمالا عمیات بمباران روزهای اخیر جز به نفع دشمن ما «ترامپ احمق» نباشد و چنین کاری نباید تکرار شود.»

با این حال وی تأکید کرد که «پیمان ما با برادرانمان در گروه های مقاومت چه در داخل عراق و چه خارج آن پیمانی مستحکم است و هرچه به آنان آسیب زند به ما آسیب زده و ما پایبند به دفاع از آنها در چارچوب هایی هستیم که میانمان تعیین شده است.»

مسئول امنیتی کتائب حزب الله عراق افزود که برای همین الکاظمی (نخست وزیر عراق) «از امروز نباید تحمل مقاومت را بیازماید چون وقت بسیار مناسب است که گوش او را ببُریم و آنگاه نه اطلاعات ایران و نه CIA امریکا و نه کسانی که منافع میهن را به تاراج گذاشته اند» کاری برای الکاظمی نمی توانند بکنند.

این اظهارات در حالی مطرح شده که جمعه شب تجمع مسلحانه گروهی از نیروهای عصائب اهل الحق دربرابر دستگاه اطلاعات عراق باعث بالاگرفتن تنش در فضای داخلی عراق شد.

این نیروها به بازداشت یکی از اعضای عصائب به اتهام دست داشتن در حمله راکتی اخیر اعتراض داشته و برای آزادی او دولت را به فعالیت مسلحانه تهدید کردند.

همچنین بخوانید:

پشت پرده تجمع شب گذشته دربرابر سازمان اطلاعات عراق چه بود؟

 

منبع
ناس نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا