خبر اولسرخط خبرها

«نچیروان بارزانی» برای امضای توافق نهایی میان اقلیم و دولت مرکزی به بغداد سفر می کند

هدف از سفر این هیئت تأیید و حمایت از توافقی است که هیئت اقلیم کردستان به ریاست «قباد طالبانی» در مذاکرات خود با مقامات دولت فدرال در بغداد به آن رسیده اند.

میدل ایست نیوز: نماینده اقلیم کردستان در بغداد خبر داد که به زودی «نچیروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان عراق، برای امضای توافق نهایی میان دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان به بغداد سفر خواهد کرد.

«فارس عیسی»، رئیس دفتر نمایندگی اقلیم کردستان در بغداد، تأکید کرد که قرار بود در اواخر سال جاری نچیروان بارزانی در رأس هیئتی از همه طیف های سیاسی اقلیم کردستان به بغداد بیاید اما این سفر به اوایل سال آینده موکول شده است.

عیسی تأکید کرد که هدف از سفر این هیئت تأیید و حمایت از توافقی است که هیئت اقلیم کردستان به ریاست «قباد طالبانی» در مذاکرات خود با مقامات دولت فدرال در بغداد به آن رسیده اند.

هیئت اقلیم کردستان به ریاست قباد طالبانی، معاون رئیس دولت اقلیم کردستان، بیش از یک ماه است که برای حل اختلافات مالی بغداد و اربیل در بغداد به سر می برد.

بغداد و اربیل بر سر عایدات نفت و گذرگاه های مرزی و قراردادهای یکجانبه اقلیم کردستان با شرکت های سرمایه گذاری در بخش انرژی و همچنین پرداخت حقوق کارکنان دولتی اقلیم کردستان با یکدیگر اختلافات شدیدی دارند.

در پی این اختلافات، بغداد پرداخت اموال به اقلیم را متوقف کرد و این باعث ناتوانی اقلیم در پرداخت حقوق کارکنان دولتی و تظاهرات گسترده در سلیمانیه شد.

منبع
ناس نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا