اقتصادیخبر اول

ائتلاف فتح از جمع آوری امضا برای استیضاح وزیر حمل و نقل عراق خبر داد

ائتلاف فتح در پارلمان عراق، جمع آوری امضا برای استیضاح وزیر حمل و نقل عراق در خصوص عقد قرارداد با شرکت دوو برای ساخت بندر فاو را آغاز کرد.

میدل ایست نیوز: ائتلاف فتح امروز چهارشنبه از آغاز جمع آوری امضا در پارلمان عراق برای استیضاح وزیر حمل و نقل کشور در پی عقد قرارداد با شرکت کره ای دوو برای ساخت بندر فاو خبر داد.

این ائتلاف در بیانیه ای گفت: جمع آوری امضا برای استیضاح وزیر حمل و نقل درخصوص عقد قرارداد با شرکت کره ای دوو برای ساخت بندر فاو و مخالفت با تغییر این پروژه به پروژه ی سرمایه گذاری آغاز شد.

ائتلاف فتح افزود: این قرارداد موجب هدر رفتن زیاد بیت المال می شود و سوء ظن درباره فساد درخصوص عقد قرارداد با این شرکت را تایید می کند.

وزارت حمل و نقل عراق دیروز اعلام کرد که شرکت بنادر عراق چهارشنبه (امروز) قرارداد اجرای پروژه بزرگ بندر فاو را با شرکت کره ای دوو امضا خواهد کرد.

گفتنی است هیئت دولت عراق در نشست خود در 21 دسامبر به وزارت حمل و نقل برای عقد قرار داد با شرکت کره ای دوو برای اجرای پروژه بزرگ ساخت بندر فاو تفویض اختیار کرد.

شرکت دوو ماه گذشته در پی درگذشت ناگهانی رئیس دفتر نمایندگی آن در عراق، در قرارداد خود با عراق تجدید نظر و مبلغی بیشتر از مبلغ توافقی سابق طلب کرد.

منبع
السومریة نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا