اقتصادیسرخط خبرها

افزایش نسبت فقر در عراق به 31 درصد پس از شیوع کرونا

سخنگوی وزارت برنامه ریزی عراق با ارائه آماری از نسبت فقر و تأثیر کرونا بر افزایش این نسبت در عراق از استراتژی دولت عراق برای کاهش این نسبت خبر داد.

میدل ایست نیوز: «عبدالزهره الهنداوی»، سخنگوی وزارت برنامه ریزی عراق با ارائه آماری از نسبت فقر و تأثیر کرونا بر افزایش این نسبت در عراق از استراتژی دولت عراق برای کاهش این نسبت خبر داد.

به گزارش «ناس نیوز»، الهنداوی در مصاحبه ای تلویزیوتی تأکید کرد که پس از گذشت 5 ماه از آغاز شیوع کرونا در عراق این وزارتخانه پژوهشی با همکاری یونیسف و بانک جهانی با معیارهای بین المللی تنظیم کرد که نشان می داد که شمار فقرا در عراق 2 میلیون و 700 هزار نفر افزایش یافته است. وی افزود که پیش از آن آمار فقر در عراق 6 میلیون و 900 هزار نفر بوده است.

او گفت که با شیوع کرونا قیمت کالاها 6 درصد افزایش یافت و نسبت فقر در عراق تا امروز به 31 درصد رسیده که به معنای 9 میلیون و 600 هزار نفر است هرچند باید توجه داشت که 25 درصد از این مقدار در سطح نزدیک به خط فقر هستند.

سخنگوی وزارت برنامه ریزی عراق تأکید کرد که 2 میلیون و 800 هزار از این تعداد کودک هستند.

او گفت که استان مثنی (مرکز آن: سماوه) بیشترین آمار فقر را دارد و نسبت فقر در آن به 52 درصد رسیده است و برخی روستاهای آن تا 70 درصد دچار فقر هستند، و در رتبه های بعدی استان های دیوانیه و ذی قار (مرکز آن: ناصریه) و میسان (مرکز آن: العماره) هستند.

الهنداوی تأکید کرد که استراتژی این وزارتخانه برای مبارزه با فقر توسعه کشاورزی است چون اکثر ساکنان این استان ها کشاورز هستند و افزود که در بودجه 2021 بیش از 2 هزار میلیارد دینار برای کمک به خانوارهای فقیر اختصاص داده شده است.

او همچنین تأکید کرد که عراق 520 هزار خانه بدون مجوز در مناطق حاشیه ای دارد که 3 میلیون و 400 هزار تن در آن زندگی می کنند که 12 درصد ساکنان عراق را تشکیل می دهند و بیشترین آنها در استان های بغداد و بصره و نینوا هستند.

منبع
ناس نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا