خبر اولسیاسی

ایرج مسجدی: شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس فداکاری های زیادی برای مبارزه با تروریسم کردند/عراق صحنه درگیری امریکا و ایران نخواهد بود

سفیر ایران در بغداد در مراسم سالگرد شهادت شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس، شایعه تبدیل شدن عراق به صحنه ای برای درگیری امریکا و ایران را تکذیب کرد.

میدل ایست نیوز: «ایرج مسجدی»، سفیر ایران در بغداد تاکید کرد که شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس فداکاری های بسیاری برای مبارزه با تروریسم کردند.

مسجدی امروز چهارشنبه در مراسم برزگداشت این دو شهید در سفارت ایران در عراق گفت که این دو شهید فداکاری های زیادی در راه مبارزه با تروریسم از القاعده و داعش و تا سایر گروه های تروریستی کرده اند.

وی بیان کرد که جنایت ترور این شهیدان به نام امریکایی ها در تاریخ ثبت شده است و هرگز این جنایت از یاد و خاطره نسل ها بیرون نخواهد رفت.

سفیر ایران در بغداد افزود که شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس به دست امریکایی ها و دستور مستقیم ترامپ شهید شدند با وجود اینکه مبارزان علیه تروریسم بودند و اراضی اشغال شده توسط داعش را آزاد کردند.

مسجدی انتقام خون این دو شهید را اخراج نیروهای امریکایی، از بین رفتن سیاست امریکا و نابود شدن اسرائیل و آزادسازی قدس دانست و گفت که انتقام خون آنها با کشتن یک شخص نیست چرا که هیچ کس به اندازه آن دو شهید ارزش و جایگاه ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش شایعاتی را که درباره تبدیل شدن عراق به صحنه ای برای درگیری ها بین امریکا و ایران منتشر شده است تکذیب کرد و گفت خون این دو شهید پیوندها محبت و دوستی بین دو ملت عراق و ایران را تقویت کرده است.

سالگرد گرامیداشت شهید سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه و شهید «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق عصر امروز چهارشنبه در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد برگزار شد.

شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس در 3 ژانویه 2020 در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد در عملیات تروریستی پهپادی امریکا به شهادت رسیدند.

منبع
المعلومه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا