خبر اولسرخط خبرها

بارزانی: نیروهای سیاسی اصلی عراق رفتاری «بسیار ظالمانه و سرشار از خصومت» در قبال اقلیم پیشه کردند

رئیس اقلیم کردستان عراق، در بیانیه‌ای به مناسبت آغاز سال نوی میلادی برخورد نیروهای سیاسی اصلی عراقی در مجلس را «بسیار ظلمانه و سرشار از خصومت» با اقلیم کردستان دانست.

میدل ایست نیوز: «نچیروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان عراق، در بیانیه‌ای به مناسبت آغاز سال نوی میلادی برخورد نیروهای سیاسی اصلی عراقی در مجلس را «بسیار ظلمانه و سرشار از خصومت» با اقلیم کردستان دانست.

او ضمن تبریک سال جدید میلادی گفت که اقلیم کردستان در سال 2020 گرفتار شیوع کرونا و بحران‌های اقتصادی سختی بود و رفتار نیروهای سیاسی اصلی عراق در مجلس درقبال اقلیم کردستان «بسیار ظالمانه و سرشار از خصومت» بود.

بارزانی افزود که هدف از این رفتارها گرسنه نگه داشتن ملت کردستان و تعطیل کردن خدمات بود و تأکید کرد که نیروهای سیاسی اصلی مجلس عراق از راهی که می‌توانستند برای ضربه زدن به اقلیم استفاده کردند.

او تأکید کرد که این رفتار خلاف روحیه همکاری میان کسانی است که سرنوشتی مشترک دارند و نشان می‌دهد که احساس مسئولیت درقبال کارکنان حکومتی وجود ندارد و افزود که نخست‌وزیر عراق و دیگر مقامات دولت مرکزی نمی‌بایست به «این ظلم در حق اقلیم کردستان» رضایت می‌دادند.

بارزانی خواستار جبران مافات شد و گفت که نمایندگان اقلیم با تحمل بسیار بیش از دو هفته در بغداد ماندند تا هیچ بهانه‌ای برای حل مشکلات نماند اما «متأسفانه تا کنون پاسخی درخور و عملی از دولت فدرال بابت حد اقل حقوق اقلیم دریافت نکرده‌اند و افزود که اقلیم همچنان آماده حل این اختلافات است.

رئیس اقلیم کردستان همچنین تأکید کرد که اختلافات سیاسی میان نیروهای اقلیم موجب پراکنده شدن جامعه اقلیم می‌شود و به ثبات اجتماعی و امنیت اقلیم آسیب می‌زند و از همه نیروهای سیاسی خواست که برای تضمین حقوق اقلیم تلاش کنند و تفرقه را کنار بگذارند.

بارزانی همچنین تأکید کرد که اقلیم کردستان برای بهبود روابط خود با کشورهای همسایه و جهان تلاش خواهد کرد.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا