سرخط خبرهاسیاسی

«مسرور بارزانی»: بغداد توافق درباره بودجه 2021 را کامل اجرا کند

نخست‌وزیر اقلیم کردستان از دولت فدرال عراق خواست تا توافق اخیر درباره بودجه 2021 را به صورت کامل اجرایی کند.

میدل ایست نیوز: «مسرور بارزانی»، نخست‌وزیر اقلیم کردستان از دولت فدرال عراق خواست تا توافق اخیر درباره بودجه 2021 را اجرایی کند و با حقوق کارمندان اقلیم به مقامات اربیل اعمال فشار نکند.

بارزانی به مناسبت فرا رسیدن سال نو میلادی با بیان اینکه اقلیم و همه کشورهای جهان سالی دشوار را در سایه شیوع اپیدمی کرونا و تبعات اقتصادی سنگین آن سپری کردند، افزود: کرونا و خوددداری دولت فدرال از ارسال مطالبات مالی اقلیم کردستان منجر به بروز بحران مالی و وضعیت دشواری شد که به نوبه خود، بار مضاعفی بر شهروندان اقلیم تحمیل کرد.

وی افزود: اکنون با دستیابی به توافقی با دولت فدرال درخصوص لایحه بودجه 2021، امیدواریم که این توافق به شکل کامل اجرا شود همچنین از گروه‌های سیاسی عراق خواهشمندیم که از این به بعد، بکارگیری مطالبات اقلیم و حقوق کارمندان را به عنوان اهرم فشاری علیه مردم اقلیم مورد پذیرش قرار ندهند.

بارزانی با تاکید بر اینکه از حقوق قانونی خود به هیچ عنوان کوتاه نخواهیم آمد، از همه گروه‌های سیاسی کُرد خواست تا برای دفاع از اقلیم و موجودیت فدرال و دستاوردهای آن، اختلافات را کنار نهند و از حقوق عادلانه و مبتنی بر قانون اساسی اقلیم دفاع کنند.

وی در پایان با ابراز اطمینان از اینکه با وحدت و یکپارچگی می توان همه بحران‌ها و موانع را پشت سر گذاشت، تاکید کرد که به تلاش‌هایمان برای تداوم اصلاحات و بهبود وضعیت معیشتی مردم اقلیم و تقویت حاکمیت قانون و عدالت و تحقق ثبات و امنیت ادامه خواهیم داد.

همچنین بخوانید:

اما و اگر فراکسیون‌های شیعی بر سر سهم کُردها از بودجه 2021 عراق

 

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا