اقتصادیخبر اول

وزارت برق عراق: ایران هنوز پمپاژ گاز به نیروگاه ها را از سر نگرفته است

سخنگوی وزارت برق عراق گفت که ایران تاکنون پمپاژ مجدد گاز به نیروگاه های عراق را آغاز نکرده است.

میدل ایست نیوز: وزارت برق عراق امروز جمعه تاکید کرد که ایران هنوز و تاکنون پمپاژ گاز به نیروگاه های عراق را از سر نگرفته است.

«احمد موسی»، سخنگوی وزارت برق عراق در سخنانی گفت که ایران تاکنون پمپاژ گاز به نیروگاه های عراق را از سر نگرفته است و این مساله هنوز تاثیر خود را بر نیروگاه های گاز و در نتیجه تولید دارد و این در حالیست که دو کشور به توافق اولیه دست یافته اند.

وی بیان کرد که چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه را منتظر بوده اند اما هنوز پمپاژ گاز صورت نگرفته و بحران پابرجاست و عراق هنوز منتظر است.

سخنگوی وزارت برق عراق همچنین اشاره کرد که دولت تصمیم گرفته است میادین گاز را آماده سازی کند تا نیازی به واردات گاز نباشد.

پیش از این «رضا اردکانیان»، وزیر نیروی ایران در سفری به عراق تعهد ایران نسبت به از سرگیری پمپاژ گاز به صورت فوری را به طرف عراقی ابلاغ کرد.

وزارت برق عراق نیز اعلام کرده بود که از سرگیری پمپاژ گاز به عراق که به 50 میلیون متر مکعب می رسد از چهارشنبه آغاز خواهد شد.

ایران در پی بدهی های عراق که به 6 میلیارد دلار می رسید صادرات گاز به نیروگاه های برق عراق که با گاز کار می کند را متوقف کرده بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا