خبر اولسیاسی

تقویت پدافند و نیروی هوایی ارتش از اولویت های بودجه 2021 عراق

یک عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تاکید کرد که حمایت و تقویت پدافند هوایی و نیروی هوایی ارتش عراق از اولویت های بودجه 2021 است.

میدل ایست نیوز: «عبدالخالق العزاوی»، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق امروز شنبه تاکید کرد که کمیسیون امنیت و دفاع، 3 مسئولیت مهم در بودجه 2021 را برعهده خواهد داشت.

العزاوی در گفت وگویی با پایگاه خبری «بغداد الیوم» گفت: بودجه 2021 یک هفته قبل به پارلمان رسید و اکنون در کمیسیون مالی پارلمان در دست بررسی است.

وی افزود: بودجه 2021، با توجه به اوضاع سخت عراق به خصوص بحران مالی و کسری بودجه شدید و وجود پرونده های جنجالی که به راحتی قابل حل نیست، پیچیده ترین بودجه در کشور خواهد بود.

العزاوی تصریح کرد: کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان 3 مسئولیت مهم در بودجه 2021 که بازگرداندن افراد فسخ قرارداد شده به تشکیلات امنیتی از جمله وزارت دفاع، حمایت و تقویت پدافند هوایی عراق به خصوص رادارها و مقاومت جنگنده ها و موشک ها، علاوه بر تقویت نیروی هوایی ارتش و عقد قرارداد برای خرید جنگنده های جدید و تلاش برای تعمیر جنگنده های از کار افتاده به دلایل مختلف برای تامین امنیت حریم هوایی کشور است را برعهده خواهد گرفت.

این عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق اشاره کرد که حمایت از چارچوب امنیتی کشور بسیار ضروری است به ویژه با توجه به اینکه این حوزه مسئول امنیت کشور و مقابله با هرگونه چالش و تهدید خارجی است.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا