خبر اولسیاسی

سفیر عراق در تهران: از هیچ تصمیمی علیه ایران حمایت نمی‌کنیم

سفیر عراق در تهران از ارسال پیام نخست‌وزیر این کشور به تهران خبر داد و تاکید کرد: جمهوری عراق از هیچ تصمیمی علیه ایران حمایت نمی‌کند.

میدل ایست نیوز:«نصیر عبدالمحسن عبدالله»، سفیر عراق در تهران از ارسال پیام نخست‌وزیر این کشور به تهران خبر داد و تاکید کرد: جمهوری عراق از هیچ تصمیمی علیه ایران حمایت نمی‌کند.

عبدالمحسن عبدالله درباره موضع عراق نسبت به پیشنهاد آمریکا برای افزودن دو بند جدید در بودجه سال ۲۰۲۱ سازمان ملل برای احیای کمیته تحریم‌ها علیه ایران گفت: عراق از اساس با طرح این پیشنهاد در سازمان ملل مخالف بوده است.

وی اضافه کرد: مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق در این رابطه با ارسال پیامی به ایران، تاکید کرده‌اند که عراق از هیچ تصمیمی علیه ایران ابدا و مطلقا حمایت نمی‌کند و بر این اساس، کمیسیونی برای بررسی این موضوع تشکیل شده است.

عبدالمحسن عبدالله خاطرنشان کرد: ایران کشور دوست، همسایه و برادر ماست و ما با ایران رابطه بسیار نزدیکی داریم و سیاست ثابت عراق همواره مخالف با هر گونه تصمیم یا اقدام علیه همه همسایگانش به ویژه ایران بوده و هست.

این دیپلمات عراقی اضافه کرد: عراق برای ایران در همه زمینه‌ها آرزوی پیشرفت، خوشبختی و تعالی در همه زمینه‌ها دارد.

وی همچنین سالروز شهادت سردار سلیمانی و المهندس را به دولت و ملت ایران تسلیت گفت و با یادآوری مراتب بالای فروتنی، انسانیت و دلیری این دو شهید خاطرنشان کرد: از خداوند منان مسالت دارم تا آن شهدا را به عالی‌ترین مراتب بهشت برساند و به خانواده‌ها، همکاران و دوستداران‌شان صبر عنایت کند.

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا