سرخط خبرها

شرکت نفت عراق در پاسخ به شایعات: نفتکش مشکوک از هیچ کشور منطقه نیامده بود

شرکت بازاریابی و فروش نفت عراق با انتشار بیانیه ای به شایعات مطرح شده درباره کشف یک شیء مشکوک بر بدنه یک نفتکش و شایعات درباره آن واکنش نشان داد.

میدل ایست نیوز: شرکت بازاریابی و فروش نفت عراق (سومو) با انتشار بیانیه ای به شایعات مطرح شده درباره کشف یک شیء مشکوک بر بدنه یک نفتکش و شایعات و اظهارنظرها درباره آن واکنش نشان داد.

این شرکت در این اطلاعیه که امروز (شنبه 2 ژانویه) منتشر شده تأکید کرده که این نفتکش به اجاره یک شرکت طرف قرارداد با شرکت سومو برای انتقال گازوئیل درآمده بوده و کار آن انتقال گازوئیل به نفت کش های شرکت های بزرگ بوده و ارتباط مستقیم با بنادر صادرات نفت خام نداشته است.

او بیانیه افزوده که این نفتکش از 5 نوامبر در منطقه مخطاف در نزدیکی بندر خور الزبیر پهلو گرفته بوده و برخلاف آنچه در رسانه ها آمده از هیچ یک از کشورهای منطقه به اینجا نیامده است.

این شرکت تأکید کرده که این نفتکش فاصله زیادی از بندر نفتی بصره دارد و برای عملیات صادرات نفت خام و نفتکش های موجود در این بندر هیچ خطری ندارد و عملیات صادرات طبق برنامه سابق جریان دارد.

در این بیانیه افزوده شده که تحقیقات در این باره زیر نظر مستقیم بالاترین مقام امنیتی کشور جریان دارد.

پیش از این برخی شبکه های خبری عراق مدعی شده بودند که شیء مشکوک چسبیده به بدنه این نفتکش یک مین بوده و هدف از این کار منفجر کردن بندر ام قصر و تکرار حادثه انفجار در بندر بیروت بوده است.

منبع
شرکت نفت سومو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا