اقتصادیخبر اول

عراق در صادرات نفت به امریکا از عربستان پیشی گرفت

اداره اطلاعات انرژی امریکا در بیانیه از پیشی گرفتن صادرات نفتی عراق به امریکا از عربستان خبر داد.

میدل ایست نیوز: اداره اطلاعات انرژی امریکا امروز شنبه اعلام کرد که طی هفته گذشته عراق در صادرات نفت به امریکا از عربستان پیشی گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری «شفق نیوز»، این اداره در بیانیه ای گفت: میانگین واردات نفت خام امریکا در هفته گذشته از 7 کشور به 4.595 میلیون بشکه در روز با کاهش 80 هزار بشکه ای نسبت به هفته قبل که 4.675 بشکه در روز بود، رسید.

در ادامه بیانیه آمده است: امریکا طی هفته گذشته روزانه میانگین 123 هزار بشکه نفت خام از عراق وارد کرد و این در حالیست که صادرات نفت عربستان به امریکا با کاهش 80 هزار بشکه ای به 118 هزار بشکه در روز رسیده بود.

بنا بر اعلام این بیانیه بیشترین میزان واردات نفت خام طی هفته گذشته به ترتیب از کانادا با میانگین 3.212 میلیون بشکه در روز، مکزیک با میانگین 589 هزار بشکه در روز و اکوادور با میانگین روزانه 305 هزار بشکه بود.

اداره اطلاعات انرژی امریکا واردات نفت از نیجریه و کلمبیا را به ترتیب با میانگین روزانه 159 هزار و 89 هزار بشکه در روز اعلام کرد.

امریکا پر مصرف ترین کشور در زمینه نفت است که با مصرف روزانه 19.4 میلیون بشکه که 19.7 درصد از حجم مصرف جهانی را تشکیل می دهد در جایگاه اول از لحاظ حجم مصرف نفت قرار دارد.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا