سرخط خبرها

اعتراض دو نماینده پارلمان عراق در مقابل سفارت امریکا در بغداد + تصاویر

دو نماینده پارلمان عراق در سالروز شهادت شهیدان سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهانشان در مقابل سفارت امریکا در بغداد اعتراض کردند.

میدل ایست نیوز: دو نماینده پارلمان عراق امروز در سالروز شهادت شهیدان سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهانشان، در مقابل سفارت امریکا در بغداد تجمع و اعتراض کردند.

«یوسف الکلابی»، عضو ائتلاف عراقیون پارلمان عراق و «حسن فدعم»، نماینده جریان ملی حکمت ملی عراق امروز در سالروز شهادت فرماندهان پیروزی در مقابل سفارت امریکا در بغداد در منطقه الخضراء اقدام به اعتراض کردند.

این روزها در عراق تدابیر امنیتی شدیدی در مقابل سفارت امریکا اتخاذ شده و هیچ کس نمی تواند به سفارت نزدیک شود، اما این دو نماینده پارلمان مجبور شدند محافظان خود را پیش از آمدن مقابل سفارت رها کنند و به تنهایی به مقابل سفارت آمده و اعتراض خود را بیان کنند.

این دو نماینده پارلمان عراق با دست داشتن تصویر شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس، نوشته هایی با عنوان «ترامپ تروریست سلیمانی و المهندس فرماندهان پیروزی بر داعش را به قتل رساند» و «ترامپ شریک داعش است چرا که فرماندهان پیروزی بر تروریسم را به قتل رساند بنابراین او تروریسم است» در دست داشتند.

یوسف الکلابی با انتشار فیلمی گفت که عراق به فضل فتوای مرجعیت عراق و با کمک مستشاران نظامی و فرماندهان پیروزی بر داعش پیروز شد و هنگامی که ترامپ اقدام به شهید کردن فرماندهان پیروزی کرد این بدان معناست که وی متحد و هم پیمان تروریسم و داعش است.

حسن فدعم نیز می گوید که امروز در اعتراض به اقدام امریکا برای به شهادت رساندن فرماندهان پیروزی بر داعش مقابل سفارت شر (امریکا) تجمع کرده اند، امریکایی که در خاک عراق اقدام به شهید کردن فرماندهان پیروزی کرده و آنها انتقام خون فرماندهان پیروزی را خواهند گرفت.

روز گذشته یک منبع سیاسی مطلع در گفت وگویی با «باس نیوز» فاش کرده بود که دولت با فرماندهان گروه های مسلح بر سر عدم کشیده شدن تظاهرات سالروز شهادت شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس به منطقه الخضراء به توافق رسیده است.

شهیدان سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهانشان در 3 ژانویه 2020 در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد در عملیات ترورییستی پهپادی امریکا به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا به شهادت رسیدند.

منبع
بغداد تایمز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا