خبر اولسرخط خبرها

«العربی الجدید»: پیغام محرمانه امارات به ایران

امارات در روزهای اخیر با ارسال پیام به تهران تأکید کرده که در حوادث اخیر امنیتی در ایران هیچ نقشی نداشته است.

میدل ایست نیوز: پایگاه خبری «العربی الجدید» به نقل از منابع آگاه خبر داد که امارات متحده عربی در روزهای اخیر در تماس هایی با ایران به این کشور اعلام کرده که در هیچ یک از حوادث امنیتی اخیر در ایران ازجمله ترور دانشمند ایرانی «محسن فخری زاده» نقشی نداشته است.

این پایگاه خبری به نقل از «یک منبع خاص دیپلماتیک که در قاهره فعالیت دارد» تأکید کرد که این تماس ها در چارچوب موضوع امنیت دریانوردی در تنگه هرمز برقرار شده و طی آن امارات تأکید کرده که در این حوادث هیچ گونه نقشی نداشته است.

این پایگاه به نقل از این منابع افزوده که امارات بسیار نگران اقدام انتقام جویانه ایران «حتی در حدی محدود» است زیرا اقتصاد دبی کاملا مبتنی بر  امنیت است و هرگونه اختلال امنیتی ضربه شدیدی بر اقتصاد این امارت خواهد زد.

از سوی دیگر، این منابع تأکید کرده اند که امارات بابت اقدامات احتمالی رئیس جمهور امریکا در روزهای پایانی حضورش در کاخ سفید به منظور ایجاد مشکل برای رئیس جمهور جدید بسیار نگران است.

این منبع تأکید کرده که در این تماس ها، ایران نیز گفته که در شرایط کنونی در پی کشیدن منطقه به بحران نیست تا فرصت جنگ افروزی را از ترامپ بگیرد.

به گفته این منبع، «با وجود این، ایران موضع روشنی درقبال هدف اصلی امارات از این تماس ها نگرفته است».

پیش از این امارات در بیانیه ای رسمی ترور «محسن فخری زاده» را محکوم کرده و آن را موجب تنش در منطقه دانسته بود.

در بیانیه وزارت خارجه امارات آمده بود که شرایط منطقه ایجاب می کند که همگان مانع از شدت گرفتن تنش و تهدید ثبات شوند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا