اجتماعیخبر اول

واکنش زنان به انتشار آمار خشونت زنان علیه مردان در اقلیم کردستان

فعالان زن کرد، آمار منتشر شده درباره خشونت زنان علیه مردان در اقلیم کردستان را به داشتن اطلاعات نادرست بسیار متهم کردند.

میدل ایست نیوز: گروهی از فعالان زن کرد در واکنش به آمار منتشر شده اخیر توسط اتحادیه مردان کردستان که نشان دهنده خشونت زنان علیه مردان طی 6 سال گذشته بود، آمار منتشر شده را متهم به داشتن اطلاعات نادرست بسیار کردند.

«روناک عبدالله»؛ فعال زن کرد در گفت وگویی با پایگاه خبری «بغداد الیوم» گفت: «اتحادیه مردان کردستان، توسط گروهی از روحانیون افراطی که در برابر حقوق زنان قرار دارند و از مطالبه کامل آزادی توسط آنها خشمگین می شوند اداره می شود.»

وی توضیح داد که در مقابل مواردی که در این آمار که بسیاری از آنها مشکوک است آمده، صدها مورد خشونت خانوادگی، کشتن زنان، تجاوز به عنف، طلاق و ضرب وشتم علیه زنان در اقلیم کردستان صورت می گیرد.

عبدالله ادامه داد: اتحادیه مردان کردستان، قصد خدشه دار کردن چهره زن در اقلیم کردستان را دارد و می خواهد آن را به عنوان یک زن متخاصم نشان دهد که این امر نادرست است و هزاران زن مظلوم وجود دارد که حقوق آنها بدون کمترین احترام به اصول حقوق بشر نقض می شود.

پیش از این و در روز گذشته اتحادیه «مردان کردستان» در اقلیم کردستان عراق اعلام کرده بود که 467 مرد طی شش سال گذشته به زندگی خود در این منطقه پایان داده اند، در حالی که 37 نفر دیگر توسط همسرانشان کشته شده اند.

بر اساس آماری که اتحادیه طی یک کنفرانس مطبوعاتی منتشر کرد، در سال 2020، 553 شکایت توسط مردان به اتحادیه ارسال شد و 90 مرد خود را کشتند و هشت نفر دیگر توسط زنان کشته شدند، که بیشترین تعداد در شش سال گذشته است.

«برهان فرج»، دبیر اتحادیه مردان کردستان در این رابطه گفته بود: «بازتاب عواقب قانون ثبت احوال، که قائل به برابری زن و مرد در منطقه است، یکی از دلایل وقوع زیاد خشونت است، زیرا این قانون مردان را به حمایت از خانواده ملزم می کند و به زنان این حق را می دهد که حقوق خود را تصاحب کنند.»

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا