خبر اولسیاسی

واکنش محمد بن سلمان به بازگشایی مرزها با قطر و اجلاس پیش روی سران شورای همکاری

ولیعهد عربستان تاکید کرد که اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری اجلاسی برای وحدت کلمه، اتحاد میان کشورهای عضو شورای همکاری و تحکیم روند خیر و سعادت خواهد بود.

میدل ایست نیوز: «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان پس از اعلام توافق بازگشایی مرزها بین قطر و عربستان گفت که اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری، اجلاسی برای وحدت کلمه و اتحاد میان کشورهای عضو شورای همکاری خواهد بود.

وی همچنین اشاره کرد که اجلاس سران شورای همکاری نشان دهنده آرمان های عربستان و کشورهای عضو شورای همکاری برای پیوند و همبستگی با یکدیگر برای مقابله با چالش های منطقه خواهد بود.

ولیعهد عربستان تاکید کرد که اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری اجلاسی برای وحدت کلمه، اتحاد میان کشورهای عضو شورای همکاری و تحکیم روند خیر و سعادت خواهد بود و آرمان های پادشاه عربستان و سایر سران کشورهای عضو شورای همکاری در پیوند و همبستگی این کشورها در مقابله با چالش های منطقه را نشان می دهد.

بن سلمان در ادامه تصریح کرد که سیاست عربستان مبتنی بر رویکردی راسخ برای تحقق منافع عالی شورای همکاری و کشورهای عضو و به کار گیری همه تلاش ها که خیر را برای ملت ها به همراه دارد و امنیت و ثبات را محقق می کند است.

عربستان فردا میزبان چهل و یکمین اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری در شهر العلا خواهد بود.

پیش از این احمد الناصر المحمد الصباح»، وزیر امور خارجه کویت امشب دوشنبه اعلام کرد که عربستان و قطر بر سر بازگشایی مرزهای هوایی، زمینی و دریایی از امشب به توافق رسیدند.

عربستان، امارات، بحرین و مصر از ژوئن 2017 مرزهای زمینی، هوایی و دریایی خود را به روی قطر بستند و رابطه خود با این کشور را به بهانه حمایت قطر از تروریسم قطع کردند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا