خبر اولسرخط خبرها

واکنش ائتلاف دولت قانون و گروه های مسلح عراق به اظهارات سخنگوی صدر

یک عضو ائتلاف دولت قانون و یک مقام از گروه های مسلح عراقی به اظهارات سخنگوی «سید مقتدی صدر» واکنش نشان دادند.

میدل ایست نیوز: یک عضو ائتلاف دولت قانون به اظهارات «صلاح العبیدی»، سخنگوی رسمی سید مقتدی صدر، درباره «نوری المالکی» واکنش نشان داد.

«رسول ابوحسنه» در گفت وگو با «شفق نیوز» گفت که مالکی در زمانی بسیار دشوار در عراق بر سر کار آمد، در شرایطی که بغداد دوپاره شده بود و استان های عراق شاهد جنگ میان شبه نظامیان و نیروهای امنیتی و ترور و آتش زدن دفاتر احزاب و بریدن سرها بود.

او گفت که المالکی در چهار سال اول دولت خود برای تحقق امنیت و ثبات و در چهار سال بعد با تشکیل دستگاه مبارزه با تروریسم امنیت را در استان بصره برقرار کرد.

وی افزود که المالکی قراردادهای تسلیحاتی مهمی با امریکا و روسیه بست که موجب تقویت نیروهای امنیت عراق شد.

ابوحسنه گفت که اظهارات جریان صدر با اهداف انتخاباتی مطرح می شود «چون جریان صدر جز حمله به نوری المالکی حرفی برای گفتن ندارد».

روز گذشته صلاح العبیدی، سخنگوی رسمی صدر، در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که نوری المالکی طرحی امریکایی برای تضعیف نیروهای امنیتی عراق را پیش می برد.

در همین راستا، یک مسئول بارز در یکی از گروه های مسلح عراق شب گذشته اعلام کرد که گروه های مسلح به توافق رسیدند تا رسما پاسخی به اظهارات اخیر صلاح العبیدی سخنگوی صدر ندهند.

این مسئول در گفت وگویی با پایگاه خبری «شفق نیوز» گفت: فرماندهان گروه های مسلح مهم و بارز طی ساعتی قبل توافق کردند که پاسخی به اظهارات سخنگوی صدر پاسخ ندهند.

وی بیان کرد که این تصمیم برای عدم ایجاد فتنه یا درگیری رسانه ای که منجر به درگیری بین طرفداران صدر و گروه های مسلح خواهد شد، اتخاذ شد و همچنین تصمیم گرفته شد تا جریان صدر در هرگونه اظهار نظری آزاد باشد و هیچ پاسخی به آن داده نشود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا