سرخط خبرهاسیاسی

فرماندار سنجار: پ.ک.ک پایگاه ها و لباس های خود را تغییر داده است

فرماندار شهر سنجار تاکید کرد که عناصر پ.ک.ک برای دور زدن توافق سنجار با تغییر پایگاه ها و لباس هایشان از شهر خارج نشده اند.

میدل ایست نیوز: «محما خلیل»، فرماندار شهر سنجار، اعلام کرد که نیروهای پ.ک.ک برای دور زدن توافق سنجار که میان اقلیم کردستان و دولت بغداد منعقد شده، از پایگاه‌های قبلی خود به مکان دیگری در همین شهر نقل مکان کرده و لباس فرم خود را نیز عوض کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، خلیل طی مصاحبه‌ای گفت که طبق توافق سنجار، باید تمام نیروهای شبه‌نظامی این شهر را تخلیه کنند تا زمینه بازگشت آوارگان ایزدی به سرزمینشان مهیا شود.

فرماندار سنجار متذکر شد که پ.ک.ک برای فرار از این بند توافق هم پایگاه‌های خود را عوض کرده و هم یونیفورم ‌هایشان را تغییر داده‌اند.

او همچنین تصریح کرد که به توافق سنجار و عادی سازی اوضاع در این بخش بسیار امیدوار بود اما متاسفانه تاکنون تنها چند اقدام صوری در راستای اجرائی شدن آن انجام شده است.

فرماندار سنجار همچنین در رابطه با آمار آوارگان ایزدی که به زادگاه خود بازگشتند، گفت: تاکنون تنها 18 درصد آوارگان ایزدی به سنجار بازگشته‌اند و یکی از دلایل اصلی عدم بازگشت این افراد به زادگاهشان حضور نیروهای پ.ک.ک در منطقه و اختلافات سیاسی و نبود خدمات ابتدائی در سنجار است.

پیش از این «بیر دیان»، مسئول شعبه سنجار موسسه خیریه بارزانی گفته بود که آوارگان امیدوارند از سوی دولت فدرال عراق غرامت مالی دریافت کنند علاوه بر اینکه از عدم ثبات امنیتی در سنجار نگرانند زیرا نسبت به خروج نهایی حزب کارگران کردستان (پ ک ک) از شهر که تنها به تغییر لباس های نظامی خود اقدام کردند مطمئن نیستند.

بغداد و اربیل جمعه 9 اکتبر 2020 به توافقی بر سر عادی سازی اوضاع در سنجار رسیدند.

همچنین بخوانید

کاهش تمایل آوارگان برای بازگشت به سنجار با وجود توافق بین بغداد و اربیل

منبع
السومریة نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا