سرخط خبرها

فرمانده دستگاه مبارزه با تروریسم عراق از تهیه راهبرد پنج ساله امنیتی خبر داد

فرمانده دستگاه مبارزه با تروریسم عراق از تهیه راهبرد پنج ساله امنیتی در محورهای گوناگون امنیتی خبر داد.

میدل ایست نیوز: ژنرال «عبدالوهاب الساعدی»، فرمانده دستگاه مبارزه با تروریسم عراق از تهیه راهبرد پنج ساله امنیتی در محورهای گوناگون امنیتی خبر داد.

الساعدی در گفت وگو با خبرگزاری رسمی عراق تأکید کرد که گشت و گذار روز گذشته نخست وزیر عراق در خیابان های بغداد همراه با وزرای فرهنگ و ورزش و رئیس دستگاه مبارزه با تروریسم و به دور از حضور محافظان پیامی به همه ملت عراق درباره ثبات امنیتی در کشور است.

او گفت که پایان دادن به کار بقایای داعش آسان و تأثیر گروه های تروریست بر امنیت عراق بسیار محدود شده است به خصوص که تروریست ها در مناطق دورافتاده و خارج از شهرها هستند.

الساعدی تأکید کرد که دستگاه مبارزه با تروریسم براساس تجربه ها و کارشناسی خود استراتژی پنج ساله امنیت عراق را تنظیم کرده که بر دو محور اصلی حملات نظامی علیه تروریست ها و حفاظت از جامعه دربرابر تروریسم و اندیشه های افراطی استوار است و به زودی در کنفرانسی مشترک با همه نیروهای امنیتی عراق راه های اجرای آن بررسی می شود.

او گفت که این دستگاه لیست کاملی از سران داعش در داخل و خارج عراق دارد که براساس تبادل اطلاعات با کشورهای دیگر به دست آمده است.

هفته گذشته مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق، با صدور حکمی ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران تنظیم «راهبرد ملی مبارزه با تروریسم» دستور اجرای آن را صادر کرد.

براساس سند منتشر شده در پایگاه‌های خبری عراق، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق طی حکمی «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق، «فالح الفیاض» مشاور امنیت ملی سابق و رئیس کنونی سازمان الحشد الشعبی، و همچنین از تیم تنظیم این راهبرد که با ژنرال «عبدالوهاب الساعدی» رئیس دستگاه مبارزه با تروریسم عراق آغاز می‌شود و نام 42 تن دیگر را دربر می‌گیرد تقدیر و تشکر کرده است.

در این سند، الکاظمی پس از تشکر از این دست‌اندرکاران به همه دستگاه‌های ذی ربط در عراق از جمله همه وزارتخانه‌ها و نهادهای حکومتی دستور اجرای این سند را داده است.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا