اقتصادیخبر اول

وزیر حمل و نقل عراق: یک خبررسان به صورت مخفیانه تحرکات سردار سلیمانی در فرودگاه های سوریه و عراق را خبر داده بود

«ناصر الشبلی» تأکید کرد که یک خبررسان به صورت مخفیانه اطلاعات مربوط به تحرکات سردار شهید سلیمانی و همراهانش در فرودگاه های سوریه و عراق را داده بود.

میدل ایست نیوز: «ناصر الشبلی»، وزیر حمل و نقل عراق، درباره حادثه ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس گفت که آسمان عراق به صورت کامل توسط دستگاه هوانوردی عراق مدیریت می شود و هیچ هواپیمایی حتی از نوع پهپاد بدون اجازه این دستگاه وارد آسمان کشور نمی شود.

او گفت که رادار غیر نظامی امکان رصد کردن جنگنده ها را ندارد و این جنایت با پهپاد انجام شده و تأکید کرد که یک خبررسان به صورت مخفیانه اطلاعات مربوط به تحرکات سردار شهید سلیمانی و همراهانش در فرودگاه های سوریه و عراق را داده بود.

او در بخش دیگری از سخنانش در واکنش به انتقادها از امضای قرارداد ساخت بندر فاو با شرکت کره ای «دوو» تأکید کرد که آماده حضور در مجلس عراق برای توضیح است.

او در مصاحبه با «الفرات نیوز» گفت که همه مراحل امضای این قرارداد کاملا فنی بوده و اتهامات کسانی که مدعی اند وزارتخانه و کادرهای آن «کمیسیون» دریافت کرده اند بی اساس است و افزود که شخصا به هیچ فشار سیاسی در این موضوع تن نداده و آماده استیضاح ازجانب مجلس است و اگر مجلس از پاسخ های او متقاعد نشد فورا استعفا می دهد.

الشبلی با اشاره به سابقه همکاری شرکت دوو در پروژه بندر بزرگ فاو گفت که موج شکن غربی بندر با شرکت دوو قرارداد بسته شد و موج شکن شرقی با یک شرکت یونانی در سال 2009، اما دوو توانست موج شکن غربی را در گینس ثبت کند در حالی که پروژه شرکت یونانی هنوز هم به پایان نرسیده است.

وی افزود که قرارداد با شرکت دوو در زمان وزارت حمل و نقل «هادی العامری» بسته شده و او این شرکت را به این پروژه وارد کرده است.

وزیر حمل و نقل عراق همچنین خبر داد که وزارتش با شرکت های ترکیه ای و چینی برای پروژه های راه آهن دارد از بندر فاو در حال مذاکره است.

 

همچنین بخوانید:

اختصاصی/ سند اجازه دولت عراق به پهپادهای آمریکایی شب شهادت شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس+جزئیات

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا