اقتصادیسرخط خبرها

افزایش 40 درصدی مبادلات تجاری عراق و ایران در گذرگاه مندلی در 48 ساعت گذشته

مقامی دولتی در دیالی عراق تاکید کرد که میانگین مبادلات تجاری در گذرگاه مرزی مندلی با ایران طی 48 ساعت گذشته، 40 درصد افزایش داشته است.

میدل ایست نیوز: مقامی دولتی در استان دیالی تاکید کرد که میانگین مبادلات تجاری در گذرگاه مرزی مندلی با ایران طی 48 ساعت گذشته، 40 درصد افزایش داشته است.

«مازن الخزاعی»، فرماندار منطقه مندلی واقع در استان دیالی در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم تصریح کرد: میانگین مبادلات تجاری در گذرگاه مرزی مندلی-سومار میان عراق و ایران طی 48 ساعت گذشته، 40 درصد افزایش داشته و شمار کامیون‌هایی که از ایران وارد عراق شده است به بیش از 100 کامیون می رسد.

الخزاعی افزود: این افزایش حجم مبادلات بعد از کاهش بی‌سابقه ارزش دینار عراق در برابر دلار امریکا روی داد، این موضوع در هفته‌های گذشته منجر به واکنش اغلب تاجران شده بود و آنها را در واردات کالاها به خصوص درسایه نوسان نرخ دلار به درنگ واداشته بود. همچنین به پایان رسیدن سال میلادی نیز به دلیل تمدید پروانه فعالیت برخی شرکت‌ها در این امر تاثیرگذار بوده است.

فرماندار منطقه مرزی مندلی در پایان پیش‌بینی کرد که حجم مبادلات تجاری همزمان با ثبات نرخ دلار با افزایش بیشتری همراه باشد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا