خبر اولسرخط خبرها

نماینده جریان حکمت ملی: امریکا هیچ‌گاه بابت جنایاتش مؤاخذه نشد/ نمی‌توان از دولت عراق توقع پیگیری پرونده شهدای ترور را داشت

نماینده مجلس از جریان حکمت ملی عراق، با تأکید بر اینکه امریکا هیچ‌گاه بابت جنایاتش مؤاخذه نشده گفت که برای تنبیه امریکا باید به اقدام آزادگان جهان امیدوار بود.

میدل ایست نیوز: «حسن فدعم»، نماینده مجلس از جریان حکمت ملی عراق، با تأکید بر اینکه امریکا هیچ‌گاه بابت جنایاتش مؤاخذه نشده گفت که برای تنبیه امریکا باید به اقدام آزادگان جهان امیدوار بود.

او در یک مصاحبه تلویزیونی با انتقاد از دولت عراق گفت که این دولت تاکنون حتی بیانیه‌ای به مناسبت سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس صادر نکرده است و از چنین دولتی نمی‌توان انتظار داشت که پیگیر این پرونده در محافل بین‌المللی باشد.

فدعم افزود که نشانه‌ای وجود ندارد که بر کنشگری دولت در این باره دلالت کند و بهتر است چندان وقت خود را صرف توصیه به دولت در این باره نکنیم.

او تأکید کرد که حتی اگر دولت هم در این باره دست به کنشگری بزند و مثلا به دادگاه لاهه از امریکا شکایت برد و حکم بازداشت صادر شود باز اتفاق مهمی نخواهد افتاد چون هیچ‌گاه ایالات متحده بابت جنایاتش مؤاخذه نشده است.

فدعم افزود این همه جنایات بزرگ امریکا در عصور متأخر، از جمله آنچه در بوسنی و یمن و دیگر مناطق توسط امریکا علیه ملت‌ها انجام شده، تاکنون موجب آن نشده که امریکا بابت آنها مؤاخذه و محاکمه و تنبیه شود.

او گفت که امریکا در تعامل با کشورهای منطقه و ملت‌های جهان رفتاری گستاخانه دارد که در برخورد با آن باید به اقدام آزادگان جهان امیدوار بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا