سرخط خبرهاسیاسی

اردوغان: آشتی کشورهای شورای همکاری به سود منطقه است

رئیس جمهوری ترکیه به آشتی کشورهای شورای همکاری واکنش نشان داد و آن را گامی مثبت برای همه منطقه دانست.

میدل ایست نیوز: «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه به آشتی کشورهای شورای همکاری واکنش نشان داد و آن را گامی مثبت برای همه منطقه دانست.

اردوغان در کنفرانسی مطبوعاتی تصریح کرد: از آشتی کشورهای شورای همکاری استقبال می‌کنیم و این گام مثبت را که به سود منطقه است، تبریک می گوییم.

رئیس جمهوری ترکیه گفت: همانطور که می‌دانید ما اهمیت بسیاری به مناسبات ترکیه و کشورهای شورای همکاری قائل هستیم، ترکیه به زودی به جایگاه خود در این منطقه برای همکاری مشترک بازخواهد گشت.

اردوغان در پایان ضمن استقبال از بازگشایی مرزها میان کشورهای شورای همکاری و تحولی مهم خواندن این رویداد، اظهار داشت: آشتی شورای همکاری و بازگشایی همه مرزها تحولی بسیار مهم به شمار می رود به ویژه که میان این کشورها مناسبات خانوادگی و تاریخی وجود دارد، بستن مرزها به ضرر همه این کشورها بوده است لذا ما از این اقدام استقبال می کنیم.

شورای همکاری در نشست روز سه‌شنبه گذشته خود که با حضور سران کشورهای عضو در شهر العلا عربستان برگزار شد، شاهد امضای توافقی برای پایان دادن به بحران قطر با چهار کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر و برقراری مناسبات دیپلماتیک کامل میان این کشورها و بازگشایی مرزهای هوایی و زمینی بود.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا