خبر اولسیاسی

اظهارات دبیر کل حزب الله نشان داد که مشکل تشکیل دولت لبنان کاملا داخلی است

همه امروز منتظرند تا ببینند باسیل در واکنش به موضع سیدحسن نصرالله چه خواهد گفت.

میدل ایست نیوز: در میانه توقف کامل رایزنی ها برای تشکیل دولت در لبنان، همه امیدوارند که اظهارات روز جمعه دبیر کل حزب الله لبنان و موضعی که گفته می شود «جبران باسیل»، رئیس جریان ملی آزاد، امروز خواهد گرفت موجب به حرکت درآمدن آب های راکد شود.

همه امروز منتظرند تا ببینند باسیل در واکنش به موضع سیدحسن نصرالله چه خواهد گفت. نصرالله گفته بود که آماده کمک به تسهیل روند تشکیل دولت است و خواستار آن شده بود که مذاکرات تشکیل معطل به قدرت رسیدن جو بایدن در کاخ سفید نشود.

در این میان سعد الحریری نیز در سفری از پیش اعلام نشده به ترکیه رفت و در استانبول با رجب طیب اردوغان دیدار کرد.

اما منابع نزدیک به ریاست جمهوری لبنان تأکید می کنند که هیچ اتفاق تازه ای نیفتاده که موجب امیدواری به تشکیل دولت جدید در لبنان شود.

منابع دیگری نیز به «الشرق الاوسط» گفته اند که اکنون همه فقط به ابراز آمادگی برای حل مشکل بسنده می کنند و طرحی در این باره درکار نیست چون دیگر کاملا آشکار شده که مشکل در شخص جبران باسیل است.

این منابع می افزایند که اظهارات دبیر کل حزب الله لبنان که همه ازجمله متحدانش را در مشکل پیش آمده مسئول دانسته بود نشان می دهد که برخلاف اظهارات برخی که از دخالت خارجی سخن می گفتند، مشکل عدم تشکیل دولت تا 90 درصد مسئله ای داخلی است و در نتیجه نیروهای لبنانی با توافق داخلی می توانند مسئله را حل کنند.

سیدحسن نصر الله در سخنرانی خود از بحران بی اعتمادی میان همه طرف ها سخن گفت و تأکید کرد که مسئولیت متوجه یک طرف نیست بلکه همه در آن سهیم اند.

او گفت که به تماس هایش ادامه می دهد و افزود که همه نیروها اکنون در داخل لبنان هستند و  باید برای حل مشکل تا پیش از پایان حضور ترامپ در کاخ سفید تلاش کنیم و از فرصت استفاده کنیم.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا