سرخط خبرها

تأکید مصر و اردن بر ضرورت توقف «دخالت های ویرانگر» در امور داخلی کشورهای عربی

وزیر امور خارجه مصر در دیدار با همتای اردنی خود در قاهره بر ضرورت توقف «دخالت های ویرانگر» در امور داخلی کشورهای عربی تأکید کرد.

میدل ایست نیوز: وزیر امور خارجه مصر در دیدار با همتای اردنی خود در قاهره بر ضرورت توقف «دخالت های ویرانگر» در امور داخلی کشورهای عربی تأکید کرد.

به گزارش «النهار»، «احمد حافظ»، سخنگوی وزارت خارجه مصر، گفت که این دیدار شاهد انطباق دیدگاه های دو طرف درباره تحولات منطقه ای و جهان به خصوص در سوریه و لیبی و یمن بود و طرفین بر ضرورت توقف دخالت های ویرانگر خارجی در کشورهای عربی و اهمیت رسیدن به راه حلی مسالمت آمیز برای بحران های کشورهای عربی تأکید کردند.

به گفته حافظ، در این دیدار راه های حمایت از مسئله فلسطین بررسی شد و وزیر خارجه مصر همتای اردنی خود را در جریان مذاکرات اخیر با طرف های فلسطینی و تدارکات انجام شده درباره نشست چهارجانبه مصر، اردن، آلمان، فرانسه در قاهره (که قرار است امروز برگزار شود) قرار داد.

«ایمن الصفدی» و «سامح شکری» در این دیدار بر ضرورت واداشتن طرفین فلسطینی و اسرائیلی به ازسرگیری مذاکرات با هدف حل و فصل عادلانه و فراگیر مناقشه فلسطین و اسرائیل براساس راه حل دو کشوری تأکید کردند.

منبع
النهار

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا