سرخط خبرهاسیاسی

دعوت رسمی بحرین از قطر برای مذاکره

وزارت امور خارجه بحرین در نامه ای به قطر خواستار حضور یک هیئت رسمی قطری در منامه برای آغاز مذاکرات بر سر مسائل مورد اختلاف شد.

میدل ایست نیوز: بحرین امروز دوشنبه اعلام کرد که با ارسال نامه ای به قطر خواستار سفر یک هیئت رسمی از قطر به منامه در اسرع وقت شده است.

خبرگزاری رسمی بحرین گزارش داد که وزارت امور خارجه کشور در نامه ای به قطر خواستار اعزام هیئت رسمی از قطر به منامه در اسرع وقت برای آغاز مذاکرات دوجانبه درباره مسائل و موضوعات مورد اختلاف دو کشور شده است.

در نامه وزارت امور خارجه آمده است که این دعوت در پی اجرای مفاد توافق کشورهای عضو شورای همکاری در چهل و یکمین اجلاس سران در راستای دستیابی به اهداف عالی که به نفع شهروندان دو کشور برادر و موجب تقویت همکاری مشترک کشورهای عضو شورای همکاری است انجام شده است.

بحرین در این نامه اعلام کرد که بحرین مطابق با توافق انجام شده در شهر العلای عربستان دو کمیته (پیگیری و قانونی) تشکیل داد.

گفتنی است بحرین روز گذشته حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای قطری باز کرد.

عربستان، امارات، بحرین و مصر که از سال 2017 روابط خود را با قطر قطع کرده و تمامی گذرگاه های خود را به روی قطر بسته بودند، سه شنبه هفته گذشته در چهل و یکمین اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری به این اختلافات پایان داده و توافقی برای از سرگیری کامل روابط دیپلماتیک با قطر امضا کردند.

منبع
اسکای نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا