خبر اولسیاسی

سازمان ملل: تروریستی خواندن انصار الله یمن ممکن است پیامدهای خطرناکی به دنبال داشته باشد

سازمان ملل متحد هشدار داد که درج نام انصارالله در فهرست گروه های تروریستی ممکن است پیامدهای انسانی و سیاسی خطرناکی به دنبال داشته باشد.

میدل ایست نیوز: سازمان ملل متحد امروز در واکنش به تصمیم دولت امریکا برای درج نام گروه انصار الله یمن در فهرست گروه های تروریستی هشدار داد که این اقدام ممکن است پیامدهای انسانی و سیاسی خطرناکی در پی داشته باشد.

«استفان دوجاریک»، سخنگوی دفتر دبیرکل سازمان ملل متحد در کنفرانس مطبوعاتی که عصر امروز برگزار شد گفت: اجرای طرح امریکا برای قرار دادن انصار الله یمن و رهبران آن در فهرست گروه های تروریستی احتمالا منجر به پیامدهای جدی بشردوستانه و سیاسی خواهد شد.

دوجاریک تاکید کرد که بسیار مهم است که امریکا در اسرع وقت مجوزها و استثناهای لازم برای تضمین تداوم کمک های بشردوستانه لازم بدون وقفه به همه مردم را صادر کند.

سخنگوی دفتر دبیرکل سازمان ملل متحد ابراز نگرانی کرد که این اقدام امریکا ممکن است تاثیر منفی بر تلاش ها برای از سرگیری فرآیند سیاسی در یمن داشته باشد و به چند قطبی شدن مواضع طرف های درگیری منجر شود.

پیش از این «مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه امریکا صبح امروز دوشنبه تاکید کرد که امریکا گروه حوثی انصار الله یمن را به عنوان «گروهی تروریستی» اعلام خواهد کرد.

همچنین بخوانید

پیامدهای احتمالی اقدام امریکا در «تروریستی خواندن انصار الله» در یمن

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا