اقتصادیخبر اول

وزارت برق عراق: هیچ کشوری جز ایران به ما پیشنهاد فروش گاز نداده است

وزارت برق عراق اعلام کرد که طرحی برای حل نهایی تأمین انرژی در کشور تهیه و به نخست وزیر ارائه کرده است.

میدل ایست نیوز:  وزارت برق عراق اعلام کرد که طرحی برای حل نهایی تأمین انرژی در کشور تهیه و به نخست وزیر ارائه کرده است.

«احمد موسی»، سخنگوی وزارت برق عراق، به خبرگزاری رسمی عراق گفت که این طرح به دستور نخست وزیر عراق تنظیم شده و برای اجرای آن 149 میلیارد دینار (حدود 100 میلیون دلار) هزینه لازم است.

وی افزود که برخی اصلاحات نیز در نظر گرفته شده که می تواند بحران برق در عراق را تا حد زیادی کاهش دهد.

او درباره خرید گاز گفت که برای عراق فرقی ندارد گاز را از کجا بخرد و مهم قیمت و شرایط آن و به صرفه بودن برای اقتصاد عراق است و افزود که تاکنون جز ایران هیچ کشوری پیشنهادی برای فروش گاز به عراق نداشته است.

موسی افزود که اجرای توافق نامه و تفاهمات برای کشیدن خط لوله های گاز یا افزایش تولید داخلی گاز عراق نیز موضوعی زمانبر است.

با کاهش صادرات گاز ایران به عراق از 50 هزار مترمکعب به 5 هزار مترمکعب عراق که نیروگاه های برقی اش با گاز فعالیت می کند دچار بحران تأمین برق شده است.

در پایان ماه گذشته میلادی، «رضا اردکانیان»، وزیر نیروی ایران، برای بررسی بدهی های عراق به ایران بابت واردات انرژی از ایران به عراق سفر و با مقامات عراقی دیدار  و اعلام کرد که اختلافات ایران با عراق درباره نحوه دریافت این اموال حل شده است.

با این همه وزارت برق عراق اعلام کرده که ایران همچنان صادرات گاز خود به عراق را افزایش نداده چون در فصل زمستان مصرف گاز در داخل ایران به شدت افزایش پیدا می کند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا