خبر اولسیاسی

حزب الله لبنان: تروریستی خواندن انصار الله یمن توسط امریکا، اقدامی جنایتکارانه با هدف ضربه به روحیه ملت یمن است

حزب الله لبنان ضمن محکومیت شدید قصد امریکا برای تروریستی خواندن گروه انصار الله یمن، آن را موجب استواری و پایبندی این گروه به حق مشروع خود در دفاع از ملت یمن دانست.

میدل ایست نیوز: حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای تحریم های امریکا علیه گروه انصار الله یمن (تروریستی خواندن این گروه) و «عبدالملک بدرالدین الحوثی» را محکوم کرد و آن را اقدامی جنایتکارانه با هدف ضربه زدن به روحیه ملت یمن دانست.

در بیانیه حزب الله لبنان آمده است: ایالات متحده امریکا فقط به مشارکت، حمایت و تایید تجاوز ظالمانه به یمن عزیز اکتفا نکرد بلکه وزارت خارجه امریکا نیز اعلام کرد که قصد دارد گروه انصار الله علاوه بر عبدالملک بدرالدین الحوثی و برادران مجاهدش عبدالخالق بدرالدین الحوثی و عبدالله یحیی الحاکم را سازمان و افرادی تروریستی اعلام کند؛ اقدامی جنایتکارانه که با هدف ضربه زدن به روحیه ملت مجاهد یمن، مقاومت و رهبران آن، در تکمیل محاصره ظالمانه و تجاوز جنایتکارانه ای که خود امریکا مسئولیت کامل آن و نتایج انسانی و بهداشتی آن در همه سطوح را برعهده دارد، انجام می شود.

حزب الله لبنان در ادامه بیانیه تصریح کرد: این اقدامات امریکا و اقدامات خصمانه سابق که جنبش های مقاومت در منطقه را هدف قرار داده بود، با هدف مجازات تمامی کسانی که مخالف هیمنه و تسلط امریکا بر مقدرات منطقه و ثروت ها و انتخاب آزادانه ملت های منطقه هستند و همچنین کسانی که اشغال فلسطین توسط صهیونیست ها و ورود به جریان شرور و غیرقابل قبول عادی سازی روابط را رد می کنند، انجام می شود.

حزب الله لبنان ضمن محکومیت شدید این اقدام خصمانه و ظالمانه و تاکید بر همبستگی با گروه انصار الله یمن و رهبران شریف و شجاع آن، تاکید کرد که جنبش انصار الله که پرچم دفاع از ملت مظلوم یمن را سالها به دوش کشید و در مقابل دستگاه متجاوز و ویرانگر امریکا و عربستان ایستاد، با این اقدام استواری و پایبندی بیشتری نسبت به حق مشروع و مقدس خود در دفاع از ملت یمن و خاک گرانبها، منابع و گزینه های ملی اش پیدا می کند.

پیش از این «مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه امریکا صبح روز گذشته تاکید کرد که امریکا گروه حوثی انصار الله یمن را به عنوان «گروهی تروریستی» اعلام خواهد کرد.

سازمان ملل متحد نیز هشدار داد که درج نام انصارالله در فهرست گروه های تروریستی ممکن است پیامدهای انسانی و سیاسی خطرناکی به دنبال داشته باشد.

منبع
المنار

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا