اقتصادیسرخط خبرها

تلاش اردن برای از سرگیری حمل و نقل زمینی با قطر

اردن در تلاش است تا مجددا حمل و نقل زمینی با قطر را پس از آشتی کشورهای عضو شورای همکاری از سر بگیرد.

میدل ایست نیوز: اردن خبر داد که تماس هایی با مقامات قطری در جریان است تا حمل و نقل زمینی بین قطر و اردن مجددا از سرگرفته شود.

«مروان الخیطان»، وزیر حمل و نقل اردن روز گذشته در حساب وزارت حمل و نقل در فیس بوک گفت که در حال حاضر تماس هایی با برادرانمان در قطر برای اعطای روادید به وسایل نقلیه اردن برای ورود به خاک قطر در جریان است.

وی بیان کرد که اردن در تلاش است تا با همه برادران خود در کشورهای عضو شورای همکاری همه موانع پیش روی حمل و نقل و عبور و مرور را از میان بردارد و توافقات حمل و نقل زمینی با همه کشورها را مجددا به جریان بیاندازد.

وزیر حمل و نقل اردن اشاره کرد که این کشور به کامیون های عربستان اجازه ورود به کشور و رساندن کالاها به مقصد نهایی خود و بارگیری مجدد را داده است.

پیش از این نیز وزارت حمل و نقل اردن اعلام کرده بود که تماس هایی با مقامات عمان برای از میان برداشتن همه محدودیت های اعمال شده برای کامیون های اردن و اجازه ورود آنها به خاک عمان برقرار کرده است.

وی روابط اردن با کشورهای عضو شورای همکاری را متمایز دانست.

اردن در ژوئن 2017 و پس از اقدام عربستان، امارات، بحرین و مصر در قطع روابط با قطر، سطح نمایندگی دیپلماتیک خود در قطر را کاهش داده و سفیر خود را فراخواند علاوه بر اینکه مجوز دفتر شبکه الجزیره را نیز ابطال کرد.

اردن به تدریج روابط خود را با قطر از سال 2019 از سرگرفت.

عربستان، امارات، بحرین و مصر در چهل و یکمین اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری به اختلافات به وجود آمده با قطر پایان داده و تمامی مرزهای خود را به روی قطر گشودند.

منبع
الخلیج اونلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا