اقتصادیخبر اول

جهش 246 درصدی معاملات املاک در قطر/ ادامه این روند پس از آشتی کشورهای عضو شورای همکاری

اطلاعات رسمی در قطر نشان می دهد که معاملات املاک و مستغلات در کشور طی ماه دسامبر جهش 246 درصدی داشته و احتمال می رود که پس از آشتی کشورهای عضو شورای همکاری بهبود یابد.

میدل ایست نیوز: اطلاعات رسمی در قطر، جهش 246 درصدی معاملات املاک و مستغلات در کشور را در ماه دسامبر گذشته نشان می دهد، و این در حالیست که انتظار می رود این روند در ماه های آینده، پس از آشتی میان کشورهای عضو شورای همکاری و پروژه های بزرگ ساختمانی که در حال آماده سازی برای ساماندهی جام جهانی 2022 هستند، بهبود یابد.

طبق رصد «العربی الجدید»، حجم گردش املاک و مستغلات در قراردادهای فروش ثبت شده در اداره ثبت املاک و مستغلات در وزارت دادگستری قطر در ماه گذشته، به 5.43 میلیارد ریال (1.49 میلیارد دلار) در مقایسه با 1.57 میلیارد ریال (431.3 میلیون دلار) در مدت مشابه در سال 2019 رسیده است.

داده های منتشر شده در روز گذشته نشان داد که فروش املاک و مستغلات به طور ماهانه 141 درصد افزایش یافته است، زیرا 486 معامله املاک و مستغلات در ماه گذشته ثبت شده است.

شهرداری های دوحه، الریان و الظعاین از نظر ارزش مالی بیشترین معاملات را داشتند و پس از آنها شهرداری های الوکره، ام صلال، الخور، الدخیره، الشمال و الشحانیه قرار داشتند.

ارزش مالی معاملات شهرداری دوحه بالغ بر 3.94 میلیارد ریال، الریان 829.68 میلیون ریال، الظعاین 299.9 میلیون ریال و الوکره 143.18 میلیون ریال بوده است.

از نظر شاخص مناطق مورد معامله، شاخص ها نشان می دهد که شهرداری های الریان، دوحه و الظعاین به عنوان فعال ترین شهرداری ها در مناطق املاک و مستغلات مورد معامله طی ماه دسامبر ثبت شده اند که 32 درصد برای شهرداری الریان و پس از آن شهرداری دوحه 28 درصد، الظعاین 15 درصد و سپس الوکره 9 درصد ثبت شده اند و درصد باقیمانده نیز توسط سایر شهرداری ها ثبت شد.

داده ها نشان داد که دوحه طی ماه دسامبر 8 ملک در میان 10 ملک برتر فروخته شده در قطر را به دست آورد، در حالی که شهرداری الریان نیز دو ملک را به دست آورد.

بنابر اطلاعات اداره ثبت املاک وزارت دادگستری عراق میانگینن قیمت در هر فوت مربع به 454 تا 1713 ریال در دوحه با افزایش 58.6 درصدی، 226 تا 487 ریال با افزایش 22.6 درصدی در الوکره و 312 تا 463 ریال با افزایش 8.1 درصدی در الریان در مقایسه با ماه دسامبر 2019 بوده است.

مطابق بیانیه منتشر شده توسط سازمان برنامه ریزی و آمار قطر، این کشور شاهد رونق ساخت و ساز در املاک و مستغلات است، زیرا مجوزهای ساخت صادر شده در دسامبر گذشته 28 درصد افزایش یافت و به 972 پروانه رسید، در حالی که در ماه نوامبر 762 پروانه ساخت صادر شد.

داده های پروانه های ساختمانی و گواهی های پایان ساختمان از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند زیرا آنها شاخص بزرگی از عملکرد بخش ساخت و ساز هستند که به نوبه خود جایگاه مهمی در اقتصاد ملی به خود اختصاص می دهد.

موسسات مالی بین المللی و آژانس های رتبه بندی اعتباری پس از آشتی کشورهای عضو شورای همکاری انتظار رشد بسیاری از فعالیت های اقتصادی، از جمله املاک و مستغلات در قطر را دارند از جمله آژانس رتبه بندی اعتباری «استاندارد اند پورز» در یکشنبه گذشته، در گزارشی احتمال داد که آشتی منجر به بهبود فضای کسب و کار و سرمایه گذاری در منطقه می شود و خاطرنشان کرد که بخش های سفر، گردشگری و املاک و مستغلات در کشورهای عضو شورای همکاری سود بیشتری خواهند برد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا