سرخط خبرهاسیاسی

عراق: با عملیات پیش دستانه در نقاط مرزی مانع از ورود تروریست ها از سوریه می شویم

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، گفت که نیروهای امنیتی این کشور با جدیت و تلاش بسیار برای حفاظت از مرزهای عراق و سوریه تلاش می‌کنند.

میدل ایست نیوز: سرتیپ «یحیی رسول»، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، گفت که نیروهای امنیتی این کشور با جدیت و تلاش بسیار برای حفاظت از مرزهای عراق و سوریه تلاش می‌کنند.

به گزارش «اسپوتنیک» او در مصاحبه‌ای تأکید کرد که نیروهای امنیتی عراق هر از چندی عملیاتی پیش‌دستانه در مناطق شمال شرقی سوریه اجرا می‌کنند و افزود که در این منطقه نیروهای ارتش سوریه حضور ندارند و محیط مناسبی برای گروه‌های تروریستی است.

او گفت که همکاری‌های امنیتی عراق با سوریه برای حفاظت از امنیت مرزها و تعقیب تروریست‌ها ادامه دارد.

همزمان سرتیپ «تحسین الخفاجی»، سخنگوی ستاد عملیات مشترک عراق، تأکید کرد که حضور نظامی عراق در مرزهایش با سوریه مانع از ورود تروریست‌ها به خاک عراق می‌شود.

او گفت که نوار مرزی دو کشور به طول 610 کیلومتر کاملا تحت کنترل است و تروریست‌ها امکان رخنه کردن به آن را ندارند.

الخفاجی تأکید کرد که هماهنگی و همکاری میان عراق و سوریه برای جلوگیری از تردد تروریست‌ها در نقاط مرزی وجود دارد.

پیش از این دستگاه امنیتی عراق از کنترل دقیق نقاط مرزی با ایجاد موانع تردد و پوشش کامل آن با دوربین های حرارتی خبر داده بودند.

بقایای داعش به طور خاص در مناطق وسیع صحرایی سوریه از جنوب دیرالزور تا اطراف رقه و ادلب در شمال و حماة و حمص در غرب و حومه دمشق و سویداء در جنوب را دربر می گیرد و به منطقه صحرایی مشترک میان این کشور با عراق و اردن می رسد. این منطقه پهناور تقریبا خالی از سکنه است و پستی و بلندهایی دارد که به پناهگاهی برای تروریست ها تبدیل شده است . ستیزه جویان داعش از این منطقه برای حملات لحظه ای در شهرها و روستاهای اطراف این صحرا استفاده می کنند. گفتنی است که این منطقه خود مبدأ اصلی فعالیت داعش برای گرفتن بخش های بسیاری از جمله تدمر بوده است.

این مناطق شاهد نزاع بر سر نفوذ میان طرف های درگیر در پرونده سوریه است و این موجب شده که اعتماد ساکنان محلی به گروه های نظامی کاسته شود.

منبع
اسپوتنیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا