خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

کمیساریای عالی انتخابات عراق: سازمان‌ها و سفارتخانه‌های خارجی بر انتخابات آتی نظارت کنند/شمار رای‌دهندگان به 25 میلیون تن رسیده است

کمیساریای عالی انتخابات عراق از سازمان‌ها، سفارتخانه‌های عربی و خارجی خواست تا بر انتخاباتی که در 6 ژوئن آتی برگزار خواهد شد، نظارت کنند.

میدل ایست نیوز: کمیساریای عالی و مستقل انتخابات عراق از سازمان‌ها، سفارتخانه‌های عربی و خارجی خواست تا بر انتخاباتی که در 6 ژوئن آتی برگزار خواهد شد، نظارت کنند.

«جمانه الغلای»، سخنگوی کمیساریای عالی انتخابات عراق در گفت‌وگویی مطبوعاتی تصریح کرد: وزارت امور خارجه اسامی 52 سفارتخانه عربی و خارجی و 19 سازمان بین‌المللی را در اختیار کمیساریای انتخابات قرار داده است تا بر مراحل فرایند انتخاباتی نظارت کنند.

وی افزود: شمار رای‌دهندگانی که در انتخابات آتی می‌توانند مشارکت داشته باشند به 25 میلیون و 139 هزار و 375 تن رسیده است همچنین تعداد رای‌دهندگانی که برای دریافت کارت هوشمند ثبت‌نام کرده‌اند به 15 میلیون رای‌دهنده می‌رسد که کارت هوشمند 13 میلیون تن از آنها تحویل داده شده است.

سخنگوی کمیساریای عالی انتخابات عراق گفت: شمار افرادی که خواهان نوسازی اطلاعات خود در روزهای تعطیل برای تضمین مشارکت در انتخابات هستند، افزایش یافته است چرا که اغلب رای‌دهندگان کارمندانی هستند که از ایام تعطیلات برای رفتن به مراکز صدور ثبت‌نام کارت هوشمند که شمارشان 1079 مرکز است، استفاده می کنند.

وی افزود: وزارت مهاجرت آخرین وضعیت آوارگان در استان‌های نینوا، الانبار، اربیل، دهوک و سلیمانیه را در اختیار کمیساریا قرار داده است که شمار آنها تا 12/ 1/ 2021 به 838 ثبت شده است.

جمانه با بیان اینکه کمیساریای انتخابات تاکنون 438 درخواست از جمله 230 حزب مجاز و 62 درخواست برای ثبت احزاب به منظور شرکت در انتخابات ثبت کرده است، اظهار داشت: کمیساریا تا 14 ژانویه، دو درخواست برای ثبت ائتلاف پارلمانی دریافت کرده است و 25 ائتلاف هم از سال 2018 میلادی مورد تایید قرار گرفته است.

«آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل روز گذشته «انگیبیورگ سولرون گیشلادوتر» را به عنوان معاون جدید امور سیاسی و انتخاباتی رئیس هیات سازمان ملل در عراق معرفی کرد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا