سرخط خبرهاسیاسی

رایزنی فؤاد حسین و رئیس هیئت کمیساریای انتخابات درباره مقدمات برگزاری انتخابات 2021 عراق

وزیر امور خارجه عراق و رئیس هیئت کمیساریای انتخابات در نشستی مشترک در وزارت امور خارجه به بررسی مقدمات برگزاری انتخابات زودهنگام پرداختند.

میدل ایست نیوز: «فؤاد حسین»، وزیر امور خارجه عراق در دیداری با رئیس هیئت کمیساریای عالی مستقل انتخابات، درباره مقدمات برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق گفت وگو کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه عراق آمده است که فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق در مقر وزارت خارجه عراق در نشستی مشترک با «جلیل عدنان خلف»، رئیس هیئت کمیساریای عالی مستقل انتخابات درباره مقدمات لازم برای برگزاری انتخابات زودهنگام امسال رایزنی کرد.

این بیانیه افزود: دو طرف درباره گام هایی که وزارت امور خارجه عراق درباره ارتباط با سازمان های بین المللی و سازمان ملل متحد و حمایت از فرآیند انتخابات و دعوت از ناظران بین المللی اتخاذ کرده است، گفت وگو کردند.

دو طرف همچنین درباره مسائل مرتبط با جنبه های فنی به خصوص همکاری مشترک بین وزارت امور خارجه و سازمان های بین المللی هم تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه عراق در این دیدار ضمن بیان اینکه وزارت امور خارجه تمامی امکانات خود را با همکاری سازمان های بین المللی و ناظران برای موفقیت آمیز بودن انتخابات به کار می گیرد، اشاره کرد که دولت در حال انجام انتخابات زودهنگام است که یکی از مهم ترین اهداف اصلی برنامه آن به شمار می رود.

وی همچنین تاکید کرد که دولت آماده است همه نیازهای انتخابات که برعهده آن است علاوه بر محیطی امن برای برگزاری انتخابات سالم مطابق با استانداردهای بین المللی را فراهم کند.

از طرفی دیگر رئیس کمیساریای عالی مستقل انتخابات بر لزوم همکاری همه وزارت ها و نهادهای دولتی با کمیساریای انتخابات برای انجام طرح های آن تاکید کرد.

جلیل عدنان خلف همچنین گزارشی از اقداماتی که توسط کمیساریای انتخابات برای موفقیت آمیز بودن انتخابات اتخاذ شده است، ارائه کرد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا