سرخط خبرها

سفر وزیر دفاع ترکیه به عراق برای بررسی پرونده های مشترک از جمله حزب کارگران کردستان

وزیر دفاع ترکیه طی سفری رسمی به بغداد قرار است پرونده های دارای اهمیت مشترک از جمله حزب کارگران کردستان را بررسی کند.

میدل ایست نیوز: «خلوصی اکار»، وزیر دفاع ترکیه و «یاشار گولر»، رئیس ستاد ارتش ترکیه امروز دوشنبه طی سفری رسمی وارد بغداد شدند و به محض ورود با «جمعه عناد سعدون» وزیر دفاع عراق دیدار کردند.

قرار است وزیر دفاع ترکیه طی این سفر با مقامات برجسته عراقی از جمله «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق و «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیری عراق دیدار کند.

یک مسئول در وزارت دفاع عراق به پایگاه خبری «العربی الجدید» گفت که اکار و گولر درباره چند پرونده مشترک از جمله مرزها و تداوم جنگ علیه تروریسم با مقامات عراقی رایزنی خواهند کرد.

وی توضیح داد که در راس همه مسائل، پرونده حزب کارگران کردستان (پ ک ک) قرار دارد که با جدیت در دیدارها مطرح خواهد شد و این با توجه به اصرار آنکارا برای نقش آفرینی بغداد در ممانعت از تهدیداتی است که توسط این گروه از اقلیم کردستان عراق متوجه ترکیه است.

این مسئول اشاره کرد که عراق تمایل دارد همکاری و هماهنگی امنیتی با ترکیه را به گونه ای که توانایی های نیروهای عراقی را که هنوز با داعش در مناطق مختلفی می جنگند، تقویت کند، گسترش دهد.

در همین راستا «حامد المطلک»، عضو سابق کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در گفت وگویی با پایگاه خبری «العربی الجدید» گفت که این سفر جزء سفرهای عادی محسوب می شود چرا که سفر مقامات یک کشور به کشور همسایه است که باید مسائل مورد اهمیت دوجانبه را بررسی کنند.

وی توضیح داد که حضور عناصر حزب کارگران کردستان در شهر سنجار استان نینوا نیز بر سر میز مذاکره بررسی خواهد شد.

این مسئول در وزارت دفاع عراق در ادامه اظهار داشت که موضوع حزب کارگران کردستان برای عراق و ترکیه مهم است و مذاکرات بین طرفین باید دربردارنده این موضوع باشد و تصریح کرد که گفت وگوها بین عراق و ترکیه منافع دو طرف را در نظر خواهد گرفت.

پیش از این و در ماه گذشته «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیری عراق در رأس یک هیئت بلند پایه وارد ترکیه شد و به بررسی برخی از پرونده های دارای اهمیت مشترک از جمله پ ک ک و پرونده آب های مشترک عراق با ترکیه پرداخت.

گفتنی است حزب کارگران کردستان که ترکیه آن را گروهی تروریستی به شمار می آورد بیش از 30 سال است که علیه دولت ترکیه مبارزه می کند و در مناطقی از اقلیم کردستان عراق و شهر سنجار استان نینوا حضور دارد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا