خبر اولسرخط خبرها

آغاز رزمایش نظامی و عملیات «ارن 3» ترکیه علیه گروه تروریستی «پ ک ک»

وزارت کشور ترکیه از آغاز عملیات «ارن 3» با مشارکت 1040 نیرو در منطقه کوهستان آغری خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت کشور ترکیه امروز شنبه 23 ژانویه طی بیانیه‌ای اعلام کرد: عملیات «ارن 3» در منطقه کوهستان آغری با مشارکت 1040 نیرو آغاز شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: عملیات ارن که در 11 ژانویه با هدف نابودی و ریشه‌کن کردن کامل گروه جدایی‌طلب و تروریستی پ ک ک و حذف تمامی عناصر این گروه تروریستی در منطقه آغاز شده٬ همچنان ادامه دارد.

در این چارچوب، عملیات «ارن 3» در منطقه کوهستان آغری بعد از منطقه کوهستانی لیجه و تندورک آغاز می‌شود.

در این عملیات 1040 نفر از پرسنل نظامی نیروهای مسلح ترکیه شامل 59 تیم متشکل از کماندوها و تیم عملیات ویژه ژاندارمری، تیم عملیات ویژه پلیس و نیروهای امنیتی شرکت خواهند داشت.

پیش از این نیز وزارت کشور ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد که عملیات «ارن 2 لیجه» در منطقه حومه دیاربکر با حضور 116 تیم متشکل از 2هزار و 24 نیروی امنیتی شامل نیروهای ویژه ژاندارمری، نیروهای ویژه پلیس و نیروهای مرزبانی آغاز شده است.

تصاویری امروز منتشر شده که نشان می دهد ترکیه رزمایش نظامی پس از تهدید اردوغان به حمله غافلگیرانه به شهر سنجار عراق برگزار کرده است.

رئیس جمهوری ترکیه روز گذشته و پس از نماز جمعه استانبول تهدید کرد که کشورش ممکن است در عملیاتی غافلگیرانه، تروریست های پ ک ک را از سنجار خارج کند.

ترکیه طی سال های اخیر عملیات نظامی گسترده ای علیه عناصر حزب کارگران کردستان داخل و خارج از کشور نظیر عراق و سوریه آغاز می کند.

حزب کارگران کردستان بیش از 30 سال است که به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی آنکارا مبارزه می ‌کند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا