خبر اولسیاسی

دولت بایدن درج نام انصار الله یمن در فهرست گروه های تروریستی را بررسی می کند

سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرد که دولت امریکا درج نام انصار الله در فهرست گروه های تروریستی را بررسی می کند.

میدل ایست نیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا روز گذشته اعلام کرد که این وزارت بررسی درج نام گروه انصار الله یمن در فهرست گروه های تروریستی را آغاز کرده است و در اسرع وقت اقدام به اتمام روند بررسی و تصمیم گیری خواهد کرد.

«آنتونی بلینکن»، نامزد تصدی منصب وزارت امور خارجه امریکا در هفته گذشته تاکید کرد که واشنگتن درج نام انصار الله یمن در فهرست گروه های تروریستی را که مسئولان سازمان ملل و گروه های امدادی نگرانند مانع از تلاش ها برای مهار بحران بشری در یمن شود، بررسی می کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا گفته است که این وزارت بررسی درج نام انصار الله یمن در فهرست گروه های تروریستی را آغاز کرده است و در اسرع وقت برای اتمام بررسی و تصمیم گیری درباره آن اقدام خواهد کرد.

سازمان ملل متحد اعلام کرده است که یمن با بزرگترین بحران بشری در جهان رو به روست و 80 درصد از ساکنانش به کمک نیاز دارند.

به محض اینکه دولت سابق امریکا تصمیم به درج نام انصار الله در فهرست گروه های تروریستی گرفت، مسئولان بلند پایه سازمان ملل هشدار دادند که میلیون ها نفر در یمن با قحطی مواجه خواهند شد و اینکه در یمن به مبالغ بیشتری برای ارائه کمک به مردم نیاز است.

گروه انصار الله یمن، قدرت در شمال کشور را در دست دارد و گروه های امدادی برای ارائه کمک باید با آن همکاری کنند چرا که کارمندان گروه های امدادی از طریق فرودگاه صنعا و بندر الحدیدة که در دست حوثی های انصار الله است باید وارد منطقه تحت کنترل آنها شوند.

درج نام انصار الله در فهرست گروه های تروریستی، در روند مذاکرات صلح به رهبری سازمان ملل نیز سنگ اندازی می کند به صورتی که موانعی قانونی برای حضور انصار الله ایجاد خواهد کرد.

همچنین بخوانید

پیامدهای احتمالی اقدام امریکا در «تروریستی خواندن انصار الله» در یمن

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا