خبر اولسیاسی

وزیر خارجه عراق: حضور نظامی امریکا را بررسی خواهیم کرد

فواد حسین گفت که کشورش، دو موضوع حضور نیروهای امریکایی و گفت وگوهای استراتژیک را با دولت جدید امریکا مطرح خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: «فؤاد حسین»، وزیر امور خارجه عراق امروز شنبه اعلام کرد که عراق حضور نظامی امریکا در عراق و گفت وگوی استراتژیک با این کشور در دوره ریاست جمهوری جو بایدن را از دولت امریکا مطرح خواهد کرد.

وی در نشستی که در مرکز پژوهش های استراتژیک النهرین برگزار شد گفت که عراق از دولت امریکا تداوم نشست های گفت وگوی استراتژیک و مشخص کردن تیم مذاکره از سوی آنها را درخواست می کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق افزود که بررسی مسائل امنیتی و نظامی مرتبط با حضور نیروهای امریکا در عراق را نیز با دولت جدید امریکا بررسی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ثبات امنیتی بر روابط بین المللی تاثیرگذار است، اظهار داشت: تصمیم‌گیران و مجریان سیاست خارجی با چالش‌هایی از جمله سوء استفاده از تصمیم ملی و درگیری بر سر محوربندی‌ها و چالش اقتصادی و امنیتی رو به رو هستند.

فواد حسین با اشاره به اینکه باید استقلال در تصمیم‌گیری ملی را در چارچوب قانون اساسی حفظ کرد، اظهار داشت: سیاست خارجی بازتابی از مواضع ملی و تصمیم‌گیری وحدت‌محور است.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق با بیان اینکه وزارت امور خارجه با تکیه بر اصل توازن و برقراری روابط گسترده با همه طرف‌ها در چارچوب قانون اساسی عمل می‌کند، افزود: اصولی نظیر حسن‌همجواری، فرهنگ، تاریخ و غیره بخشی از اصول ثابت روابط عراق با همسایگان است و این روابط در درجه نخست شاید کشورهای همسایه، شورای همکاری و همه شرکای عراق در امریکا، اروپا و آسیا و دیگر گروه‌هاست.

وی اظهار داشت: شمار نیروهای امریکایی از 5200 نفر به 2500 تن کاهش پیدا کرده است و این امر نتیجه دو دوره گفت‌وگوهای راهبردی است0.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا