اقتصادیسرخط خبرها

وزیر دارایی عراق: برای دریافت وام 6 میلیارد دلار با صندوق بین‌المللی پول مذاکره می‌کنیم

وزیر دارایی عراق اعلام کرد بغداد برای دریافت استقراضی به ارزش 6 میلیارد دلار با صندوق بین‌المللی پول مذاکره می‎کند.

میدل ایست نیوز: «علی علاوی»، وزیر دارایی عراق اعلام کرد بغداد برای دریافت استقراضی به ارزش 6 میلیارد دلار با صندوق بین‌المللی پول مذاکره می‎کند.

عراق به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ نفت در سازمان اوپک، در لایحه بودجه 2021 شاهد 71 تریلیون دینار (49 میلیارد دلار) کسری است.

علاوی در مصاحبه با خبرگزاری امریکایی بلومبرگ گفت: به محض موافقت پارلمان با لایحه بودجه، عراق می‌تواند درخواست دریافت 2 میلیارد دلار به عنوان کمک مالی فوری برای اقتصادهای آسیب دیده از بحران کرونا از صندوق بین المللی پول دریافت کند.

وی با بیان اینکه بغداد همچنین می‌تواند 4 میلیارد دلار دیگر به صورت وام‌های کم‌بهره از رهگذر برنامه مربوط به اصلاحات دولت درخواست کند، اظهار داشت: این مبالغ تنها بخش اندکی از کسری بودجه را تامین خواهد کرد اما در کاهش استفاده از ذخایر ارزی عراق می‌تواند کمک کند.

دولت عراق سال گذشته بیش از 25 میلیارد دلار از بانک مرکزی برای پرداخت حقوق کارمندان و تامین دیگر هزینه‌های مالی وام گرفت.

وزیر دارایی عراق همچنین افزود که به محض موافقت پارلمان با بودجه، دولت اوراق قرضه‌ای به ارزش 5 میلیارد دلار منتشر خواهد کرد.

علاوی با بیان اینکه عراق به سهمیه مشخص خود برای تولید نفت در چارچوب توافق اوپک پلاس احترام می‌گذارد و آن را در کاهش خطر سقوط نرخ بهای نفت، تاثیرگذار می‌داند، اظهار داشت:کسری بودجه عراق در صورتی که نرخ هر بشکه نفت در سطح کنونی 55 دلار باقی بماند، با کاهش 25 درصدی رو به رو خواهد شد.

از طريق
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا