خبر اولسیاسی

بازگشت احتمالی ده ها ایست بازرسی به بغداد

فرماندهان امنیتی در بغداد در حال بررسی طرحی امنیتی برای بازگشت ده ها ایست بازرسی به بغداد برای جلوگیری از خلل های امنیتی و حوادث تروریستی هستند.

میدل ایست نیوز: با گذشت بیش از دو سال از جمع شدن ایست بازرسی ها در بغداد و اطراف آن که زمان زیادی از شهروندان را بخاطر ایستادن در صف های طولانی برای بازرسی خودروها تلف می کرد، حملات تروریستی اخیر در بغداد، خبر از بازگشت مجدد ده ها ایست بازرسی به صحنه بغداد در چارچوب طرح فرماندهی ستاد عملیات بغداد برای جلوگیری از تکرار خلل های امنیتی که موجب شهادت و مجروح شدن ده ها نفر شده است، می دهد.

منابع امنیتی در عراق امروز به پایگاه خبری «العربی الجدید» گفتند گزینه باقی ماندن دائمی ایست بازرسی های جدید که پس از انفجارها در بغداد ایجاد شد، به شدت از سوی فرماندهان امنیتی مطرح است.

فرماندهان امنیتی عراق از روز پنجشنبه که دو انفجار انتحاری در بغداد رخ داد تقریبا همه روزه برای بررسی طرح های امنیتی و آخرین تحولات و برای عدم وقوع حوادث جدید نشست هایی برگزار می کنند.

بنا به گفته یک مسئول امنیتی بلند پایه در بغداد، فرماندهان امنیتی چند نشست برگزار کردند و در آن نشست ها به بررسی طرح های امنیتی برای تامین امنیت بغداد و جلوگیری از وقوع انفجارها و خلل های امنیتی پرداختند.

وی فاش کرد که طرح فعلی امنیتی در بغداد از طریق حضور گسترده نیروهای امنیتی، ایست بازرسی های دائمی و همچنین ایست بازرسی های غافلگیرانه در برخی از مناطق بغداد برای بازرسی خودروها و عابران پیاده به خصوص در مناطق حساس و شلوغ، علاوه بر تشدید تلاش های اطلاعاتی اجرا خواهد شد.

این مسئول که نخواست نامش فاش شود تاکید کرد که از بین طرح های امنیتی مورد بررسی، بازگشت مجدد ده ها ایست بازرسی مهم در چند منطقه از بغداد است.

وی بیان کرد که برخی از فرماندهان امنیتی با این طرح مخالف بودند چرا که به زعم آنها این طرح موجب ایجاد ترافیک شدید و مزاحمت برای شهروندان می شود و تاثیرهای اخلاقی منفی بر روی آنها می گذارد اما برخی معتقدند که بازگشت این ایست بازرسی ها ضروریست.

این مسئول اشاره کرد که پرونده امنیتی عراق به شدت در وضعیت سختی قرار دارد و فرماندهان امنیتی به ویژه آنها که به تازگی بر سر کار آمده اند، می خواهند دستاوردی در این پرونده داشته باشند و استراتژی امنیتی مستحکمی را پیاده کنند.

پیش از این «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیری سابق عراق در گامی برای اثبات ثبات امنیتی عراق، ده ها ایست بازرسی امنیتی در بغداد را برچید.

از طرفی دیگر نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم عراق برای پنجمین روز پیاپی از عملیات ثأر الشهداء به پیگیرد عناصر باقیمانده گروه تروریستی داعش در برخی از استان های عراق ادامه می دهند.

الحشد الشعبی نیز در استان صلاح الدین عراق اقدام به بازرسی و پاکسازی برخی مناطق می کند و این در حالیست که پیش از این و در روز شنبه، طی درگیری نیروهای الحشد الشعبی با تروریست ها، 21 تن از نیروهای الحشد الشعبی شهید و مجروح شدند.

الحشد الشعبی تاکید کرد که به بازرسی و پاکسازی مناطق در استان صلاح الدین و پایان حضور تروریست ها تا زمان تامین امنیت کامل ادامه می دهد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا